۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
ادامه ریزش ارزش سهام رویال میل با افزایش بهای انرژی
تحلیل بازار سهام بین المللی؛

ادامه ریزش ارزش سهام رویال میل با افزایش بهای انرژی

با افزایش قیمت سوخت و هزینه های جاری شرکت های پست، ارزش سهام رویال میل تا حد بی سابقه ای سقوط کرد.

به گزارش بازار، قیمت سهام رویال میل طی چند روز گذشته با افزایش نگرانی ها در مورد افزایش هزینه ها هیچ پیشرفتی نداشته است. قیمت سهام این شرکت در حال حاضر با قیمت ۳۴۰ پوند معامله می شود که پایین ترین قیمت از ژانویه ۲۰۲۱ با این سو است.

با این حساب، ارزش سهام رویال میل بیش از ۴۵ درصد از بالاترین سطح خود در سال ۲۰۲۱ سقوط کرده است. این بدان معناست که سرمایه گذاران تقریباً ۲ میلیارد پوند پول خود را از دست داده اند؛ چراکه ارزش بازار این شرکت به ۳.۲۵ میلیارد پوند کاهش یافته است.

مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر فعال در صنعت پُست، رویال میل نیز طی ماه های اخیر با افزایش هزینه‌های جاری، با مشکل مواجه است. در واقع، سایر شرکت‌های پست بین المللی مانند UPS و FedEx طی ۳۰ روز گذشته شاهد سقوط ارزش سهام خود به ترتیب، ۱۰% و ۱۷% بوده‌اند.

نگرانی اصلی این است که قیمت سوخت و دستمزد نیروی کار در چند ماه گذشته به شدت افزایش یافته است. به عنوان مثال، در انگلستان قیمت گازوئیل به ۱.۷۵ پوند در هر لیتر افزایش یافته و احتمال ادامه این روند وجود دارد. در نتیجه این شرکت طی چند ماه گذشته مجبور به افزایش هزینههای پرداختی برای سوخت خود شده است. همچنین، این شرکت تصمیم گرفت هزینه تجارت نامه های درجه یک را ۱۲٪ افزایش دهد که احتمالاً بر تقاضای آن تأثیر گذاشته است.

تحلیلگران بازار اما نسبت به قیمت سهام رویال میل واکنش نشان دادند. به عنوان مثال، در یادداشت اخیر، تحلیلگران موسسه Credit Suisse پیش بینی خود از آینده ارزش سهام را کاهش داده و اشاره کردند که فروش بیشتر سهام از سوی سرمایه گذاران همچنان ادامه خواهد داشت.

پیش بینی قیمت سهام رویال پست
همانطور که در نمودار روزانه زیر ملاحظه می فرمایید، قیمت سهام رویال پست طی چند ماه گذشته در یک روند نزولی قوی قرار داشته است. پس از اینکه ارزش سهام به زیر سطح حمایت کلیدی در ۴۰۲ پست که پایین ترین سطح در ۵ اکتبر بود، حرکت کرد، فروش سهام این شرکت افزایش یافت. این قیمت هم چانه الگوی کف دوتایی بود که شکل گرفته و اکنون قیمت به زیر میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه خود رسیده است.

ادامه ریزش ارزش سهام رویال میل با افزایش بهای انرژی

بنابراین، ارزش سهام رویال میل احتمالاً به سقوط خود ادامه خواهد داد؛ زیرا خرس ها سطح حمایت کلیدی بعدی را در ۳۰۰ پوند هدف قرار خواهند داد. حرکت به زیر سطح مقاومت کلیدی در ۴۵۰ این دیدگاه را باطل خواهد کرد.

کد خبر: ۱۳۹٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha