۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
کارخانه ام دی اف لوشان فقط با ۲۰ نیرو مشغول کار است
استاندار گیلان:

کارخانه ام دی اف لوشان فقط با ۲۰ نیرو مشغول کار است

رشت- استاندار گیلان گفت: شرکت تولیدی ام دم الف لوشان با ظرفیت اشتغال هزار نفر فقط با ۲۰ نیرو مشغول کار است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی گفت: وضع موجود حوزه های اقتصادی و تولیدی در نقاط مختلف گیلان رضایت بخش نیست و باید امور هم در حوزه مدیریت و هم در حوزه تولید و سرمایه گذاری را به افراد وارد به کار و دلسوز بسپاریم.

عباسی بر لزوم توجه به صنعت به عنوان یکی از مزیت های مهم رودبار برای ریشه کن کردن بیکاری در این شهرستان تأکید و خاطرنشان کرد: متولیان حوزه تولید، اشتغال و بانک‌ها همپا و همگام با سرمایه گذاران قدم بردارند و در صورت وجود مانع در امور، مراتب را جهت تسریع در کار، بدون فوت وقت به استانداری اطلاع دهند.

وی با اشاره به بازدید از یکی از واحدهای در حال احداث واقع در شهر صنعتی لوشان و وجود مشکل برق این شرکت، به مدیرعامل شرکت توزیع برق استان دستور داد طی مدت کمتر از چهار ماه با همکاری فرمانداری رودبار و شرکت شهرک های صنعتی استان، مشکل برق این شرکت بمنظور تسریع در راه اندازی مرتفع شود.

نماینده عالی دولت در گیلان در خصوص رفع مشکل شرکت نیمه فعال ام دی اف و کارخانه آجر و سفال لوشان نیز گفت: شرکت تولید ام دی اف که ظرفیت اشتغال یک هزار نفر دارد اکنون با ۲۰ نیرو فعالیت می کند و کارخانه آجر و سفال لوشان با ۹۵ درصد پیشرفت کار آن‌هم با سرمایه گذاری بخش خصوصی هنوز به بهره برداری نرسیده که جای بسیار تاسف دارد.

عباسی در این خصوص، فرماندار رودبار، متولیان امر و بانک های عامل ارائه دهنده تسهیلات را مکلف به نهایت همکاری با سرمایه گذاران کرد به گونه ای که کارخانه آجر و سفال لوشان در عید نوروز بتواند با تجهیز نهایی، آغاز به کار و ایجاد اشتغال کند.

وی همچنین گفت: با رعایت همه موارد قانونی و نظارت دستگاه های متولی، با توجه به اهمیت سرمایه گذاری در گیلان، فضایی فراهم شود تا در مزایده ها ضمن اولویت به سرمایه گذاران بومی دارای اهلیت و نیز اخذ تعهد اشتغال، تسهیلات مناسب از محل رونق تولید دیگر منابع مالی که مورد تاکید دولت سیزدهم است، ارائه شود.

استاندار گیلان بیان داشت: قطار توسعه و پیشرفت گیلان با اهتمام ویژه و حمایت دولت که پای کار است، ارائه تسهیلات مناسب در کمترین زمان به سرمایه گذاران و نیز بهره مندی از تمام ظرفیت برای ایجاد اشتغال پایدار توسط صاحبان سرمایه، سرعت می گیرد و باید مردم شاهد شکوفایی اقتصاد این استان باشند.

کد خبر: ۱۳۹٬۶۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha