۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
بازار فروش مهمترین مشکل صنف لوازم خانگی در استان سمنان است
رئیس اتحادیه لوازم خانگی سمنان:

بازار فروش مهمترین مشکل صنف لوازم خانگی در استان سمنان است

سمنان- صیاد جو، رئیس اتحادیه لوازم خانگی سمنان با بیان اینکه بازار فروش مهمترین مشکل صنف لوازم خانگی در استان است، گفت: رکود بازار لوازم خانگی شرایط بدی را برای فروشندگان پدید آورده است.

علی‌اکبر صیادجو در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به شرایط اصناف فعال در زمینه لوازم خانگی، بیان کرد: بازار فروش مهمترین مشکل صنف لوازم خانگی در استان سمنان است چرا که مشتریان لوازم خانگی یا به عبارت دیگر تقاضا در این زمینه کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه کاهش تقاضا با قدرت خرید مردم رابطه معنی داری دارد، افزود: افزایش قیمت و کاهش توانایی خرید مردم در زمره مهمترین عوامل پدید امدن این رکود در بازار لوازم خانگی استان سمنان مانند دیگر نقاط کشور است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی سمنان طی بررسی هایی که صورت داده ایم قیمت لوازم خانگی نسبت به سال های قبل افزایش چشم گیری داشته است، تاکید کرد: این امر نشان می دهد که طبیعتاً قدرت خرید مردم در این لوازم کاهش چشم گیری پیدا کرده است.

صیادجو با اشاره به اینکه میزان خرید لوازم خانگی نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد کاهش یافته و این نشان از رکود حاکم بر بازار لوازم خانگی دارد، گفت: مردم ترجیح می دهند که به جای خرید لوازم خانگی جدید هر طور شده، لوازم قدیمی شان را تعمیر کنند چرا که نقدینگی خرید لوازم خانگی را ندارند و این باعث کاهش خرید این اقلام شده است.

وی با بیان اینکه وقتی بازار درگیر رکود شود قاعدتاً تولید و عرضه درگیر مشکلات می شود، گفت: بسیاری از فروشندگان لوازم خانگی استان سمنان با مشکلات روبرو هستند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی سمنان بیان کرد: معمولاً در نوروز به واسطه عیدی و پاداش و ... کمی وضعیت نقدینگی مردم متفاوت می شود اما امسال شاهد هستیم که در این ماه نیز خرید لوازم خانگی افزایش پیدا نکرده است.

کد خبر: ۱۳۹٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha