۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
دولت و بانک مرکزی مکلف به ارائه تسهیلات برای تامین مسکن ایثارگران شد
بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱؛

دولت و بانک مرکزی مکلف به ارائه تسهیلات برای تامین مسکن ایثارگران شد

نمایندگان مردم در مجلس، دولت و بانک مرکزی را مکلف به ارائه تسهیلات لازم برای تامین مسکن ۷۰ هزار نفر از مشمولان ماده ۳ مکرر قانون جامع ایثارگری کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه ۱۶ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با پیشنهاد احمد امیرآبادی فراهانی مبنی بر الحاق یک بند به تبصره ۱۶ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند الحاقی به تبصره ۱۶ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور؛

دولت و بانک مرکزی مکلفند در اجرای ماده ۶۲ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) تسهیلات لازم برای تحقق هدف قانون مبنی بر تامین مسکن تعداد ۷۰ هزار نفر مشمولان ماده ۳ مکرر قانون جامع ایثارگران را تامین کند. یارانه سود تسهیلات از ردیف ۱۳۱۶۰۰ جدول ۷ این قانون تامین می شود.

جزء ۲ بند (ز) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ تنفیذ می شود.

همچنین در ادامه نمایندگان با پیشنهاد سید شمس الدین حسینی مبنی بر اصلاح جزء بند الحاقی ۴ تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور موافقت کردند.

براساس بند الحاقی ۴ اصلاحی تبصره ۱۶ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور؛

- بانک مرکزی مکلف است درصورت تسویه اصل و سود مطالبات بانک‌ها بابت اقساط تسهیلات اعطایی به زلزله‌زدگان و سیل زدگان مناطق محروم و روستاها و شهرهای زیر یکصد و پنجاه هزار نفر جمعیت نسبت به بخشودگی جریمه ها(وجه التزام) آنها اقدام نماید. دستورالعمل این تبصره به منظور تحقق اهداف آن و همچنین رعایت تعادل منابع و مصارف قرض الحسنه و پیشگیری از افزایش پایه پولی و نقدینگی با پیشنهاد بانک مرکزی حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ به تصویب شورای پول و اعتبار می رسد.

کد خبر: ۱۳۹٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha