۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
عوامل مهم خسارت مرغداریها؛ بی پولی کارگران، کاهش سهم رستورانها
چرا مرغ ارزان شد ؟

عوامل مهم خسارت مرغداریها؛ بی پولی کارگران، کاهش سهم رستورانها

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده، مرغ و ماهی از دو مولفه کاهش ۳۰ درصدی مصرف رستوران داران از بازار مرغ و کاهش شدید قدرت خرید کارگران به عنوان عوامل افت شدید قیمت مرغ نام برد.

مهدی یوسفخانی در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی رستوران ها و آشپرخانه  ها و فست فودی ها سهم ۳۰ درصدی این صنوف از بازار مصرف مرغ کاهش یافته است و این یکی از دلایل افت شدید قیمت مرغ محسوب می شود.

وی افزود: یکی دیگر از دلایل کاهش قیمت مرغ نیز پایین بودن میزان دریافتی حقوق کارگران، عدم دریافت حقوق به دلیل تعطیلی واحدهای تولیدی-خدماتی و یا بیکار شدن تعداد زیادی از کارگران است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده، مرغ و ماهی ادامه داد: کاهش شدید قدرت خرید کارگران نیز یکی دیگر از دلایل افت شدید تقاضا در بازار مرغ و افت قیمت این محصول است.

این فعال صنفی اظهار کرد: امروز قیمت مرغ زنده کیلویی هفت هزار و ۲۰۰ تومان، قیمت مرغ در کشتارگاه کیلویی نه هزار و ۵۰۰ تومان، قیمت مرغ در پخش کیلویی نه هزار و ۷۰۰ تومان  و در واحدهای صنفی کیلویی ۱۱ هزار تومان است.

یوسفخانی با اشاره به تداوم کاهش قیمت مرغ در بازار خاطرنشان کرد: فاصله معناردار قیمت مرغ در بازار با نرخ مصوبی که از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام شده است(کیلویی ۱۲هزار و ۹۰۰ تومان) منجر به زیاندهی فعالان صنعت مرغداری شده است.

کد خبر: ۱۳٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha