۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
بودجه وزارت نیرو، ۱۰ درصد سرمایه گذاری مورد نیاز صنعت برق
معاون برنامه‌ریزی سندیکای صنعت برق ایران مطرح کرد

بودجه وزارت نیرو، ۱۰ درصد سرمایه گذاری مورد نیاز صنعت برق

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی سندیکای صنعت برق ایران گفت: متاسفانه سهم برق از بودجه عمومی وزارت نیرو تنها ۱۰ درصد از سرمایه گذاری سالانه مورد نیاز را پوشش می‌دهد.

به گزارش بازار، علیرضا اسدی، معاون پژوهش و برنامه‌ریزی سندیکای صنعت برق ایران، ضمن اشاره به کند بودن تحولات صنعت برق، افزود: بخش خصوصی به عنوان تولید کننده بیش از نیمی از برق کشور، معتقد است به دلیل اینکه تغییرات جدی در ساختار حکمرانی، نظام مالی و فناوری‌های این صنعت رخ نداده، خاموشی ها در سال ۱۴۰۱ نیز در بخش های صنعت، کشاورزی و خانگی، ادامه پیدا خواهد کرد.

اسدی ادامه داد: ایران از معدود کشورهایی است که برای اجتناب از خاموشی های اجباری، بابت کاهش مصرف به مشترکین مشوق های مالی پرداخت می کند و خاموشی داوطلبانه را ترویج می کند. در حالیکه مشکل اصلی ناکارآمدی نظام مالی صنعت برق است که نمی تواند منابع کافی را برای ایجاد، به کارگیری، نصب و اتصال فناوری‌های تولید، انتقال و توزیع برق در کوتاه مدت فراهم نماید.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی سندیکای برق، در پایان گفت: راهکار این چالش، اولویت قرار دادن سیاست آزادسازی تجارت برق در کل زنجیره ارزش برق و ساماندهی نهاد تنظیم‌گر است. وزارت نیرو ناگزیر است که از بنگاه داری به سمت حکمرانی حرکت کند تا امکان رقابت منصفانه در بازار برق فراهم گردد و درنتیجه مشارکت مردم در اقتصاد این صنعت افزایش یابد.

کد خبر: ۱۳۹٬۲۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha