۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
افزایش ۷۴ درصدی فروش سفته و برات
در ۱۰ ماهه ۱۴۰۰ رقم خورد

افزایش ۷۴ درصدی فروش سفته و برات

براساس آمار بانک مرکزی، بیش از ۱۱۵ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان سفته و برات در ۱۰ ماهه ۱۴۰۰ در تهران فروخته شـد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، ۷۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش بازار، براساس آمار بانک مرکزی، در دی ماه ۱۴۰۰ بیش از ۱۴ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل ۴.۵ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹۹ درصد افزایش یافت. در ۱۰ ماهه امسال، بالغ بر ۱۱۵ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شـد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۷۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین طبق آمار شعبه واخواست دادگستری استان تهران در دی ماه ۱۴۰۰ معادل ۶۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۴۱ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان در شهر تهران واخواست شد. در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۷۰.۶ و ۲۲۶ رسید که در مقایسه با ماه قبل از لحاظ تعداد ۲۳.۸ درصد و از لحاظ مبلغ ۱۱.۶ درصد کاهش داشت و نسبت به ماه مشابه سال قبل هر دو شاخص مذکور به ترتیب ۱۸.۵ درصد و ۲۷۹.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در دی ماه ۱۴۰۰ به عدد ۳۲۰ رسید. عدد شاخص مذکور در دی ماه ۱۳۹۹ معادل ۹۹.۷ بوده است. در ۱۰ ماه اول سال ۱۴۰۰ معادل ۵۶۰۰ برگ سفته و برات به مبلغـی معادل ۲۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در شهر تهران واخواست شد.

در این دوره متوسط شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۶۹.۷ و ۱۳۱.۵ رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۷.۷ درصد کاهش و از لحاظ مبلغ ۲۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواستشده در ده ماه اول سـال ۱۴۰۰ بـه عـدد ۱۸۹.۷ رسید. عدد شاخص مذکور در دوره مشابه سال ۱۳۹۹ معادل ۱۳۴.۳ بوده است.

کد خبر: ۱۳۹٬۲۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha