۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
نقش «رمز ریال‌ها» در رونق گردشگری سلامت |جلوگیری از فساد در عرصه وام‌های بانکی
کارشناس فناوری اطلاعات مطرح کرد؛

نقش «رمز ریال‌ها» در رونق گردشگری سلامت |جلوگیری از فساد در عرصه وام‌های بانکی

اصفهان - دیمکار، کارشناس فناوری اطلاعات گفت: رمزارز ملی می تواند در گستردگی صادرات کشور، به ویژه از اصفهان به عنوان یکی از قطب‌های اقتصاد صادراتی کشور و همچنین رونق گردشگری سلامت موثر باشد.

محمدحسین دیمکار در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه استفاده از رمزارزها بدون واسطه و با مزایا و معایبی همراه است، اظهار داشت: اگر بتوانیم از رمزارز ملی در راستای آینده تکنولوژی استفاده کنیم این موضوع کمک زیادی در حل مشکلات ما خواهد داشت.

وی با بیان اینکه رمز ارز ملی برای قراردادهای هوشمند بسیار موثر است، ابراز داشت: رمز ارز ملی یا رمز ریال بیشتر در مورد نقل و انتقالات بانکی‌ مورد استفاده است و تاثیرگذارترین فعالیت‌ها در حوزه صادرات و واردات را می توان با رمزارز ملی انجام داد.

رمزارز، جایگزین سیستم‌های بین بانکی
این کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه در تبادلات بین بانکی کشورها می توان از رمزارز بانک مرکزی استفاده کرد، خاطرنشان کرد: این رمزارز می توان جایگزین سیستمهای بین بانکی مثل سوئیفت و LC کرد.

وی با اشاره به اینکه با یک رمزارز مورد تایید دو کشور در تبادلات بانکی یک چارچوب مالی بین دو کشور را می توان تعریف کرد، گفت: این ثابت و پایدار بودن تبادلات مالی بین کشور با رمزارزهای مالی متفاوت می تواند انجام بشود.

رونق کسب و کار در قطب صنعتی - گردشگری کشور
دیمکار با اشاره به گستردگی صادرات اصفهان به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی کشور و در زمینه های مختلف کشاورزی، دامداری، صنعتی، صنایع دستی، طبل و غیره گفت: رمزارز ملی همچنین می تواند در حوزه گردشگری به خصوص بخش سلامت این صنعت می‌تواند به شدت موثر باشد و باعث ورود بیش از پیش‌ گردشگران به منطقه و رونق کسب و کار در نصف جهان و کشور شود.

وی استفاده از رمزارز بانک مرکزی که جزیی از رمزارز ملی است را باعث ایجاد شفافیت دانست و افزود: این رمزارز می تواند مانع فساد مالی گسترده در تسهیلات و وام های پرداخت شده، باشد.

عمل به تعهدات ارزی صادرکنندگان
کارشناس فناوری اطلاعات تاکید کرد: عمل به تعهدات ارزی صادرکنندگان از طریق رمزارز ملی یکی دیگر از مهمترین اثرات رواج این ارز مجازی در کشور است که با پشتوانه ریال در کشور باعث می شود که تورم و چاپ پول نداشته باشیم.

کد خبر: ۱۳۹٬۲۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha