۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
پیش‌بینی سفر ۸ میلیون زائر نوروزی به مشهد| واکسن گریزها یک‌میلیون تومان جریمه می‌شوند
بازار گزارش می دهد؛

پیش‌بینی سفر ۸ میلیون زائر نوروزی به مشهد| واکسن گریزها یک‌میلیون تومان جریمه می‌شوند

مشهد- تقارن اعیاد شعبانیه و هم‌چنین برداشتن محدودیت‌های سفر به‌طور حتم بر تعداد سفرهای نوروزی به‌ویژه مشهد مقدس خواهد افزود تا جایی که پیش‌بینی می‌شود آمار مسافران نوروزی به ۸ میلیون نفر برسد.

بازار؛ گروه استان ها: همزمان با فرا رسیدن اعیاد شعبانیه زائران بسیاری پای پیاده از داخل و خارج از کشور عازم مشهد مقدس شدند و این در حالی است که با فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۱ بر خجم این زائران افزوده خواهد شد و لذا مسئولان خراسان رضوی نوروز پر ازدحامی را امسال پیش بینی می کنند

به گزارش خبرنگار بازار معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استاندار خراسان رضوی در همین رابطه اعلام کرد: با توجه به تقارن نوروز ۱۴۰۱ با اعیاد شعبانیه پیش‌بینی می‌شود حدود هشت‌تا ۱۰ میلیون زائر در نوروز امسال به مشهد سفر کنند.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد در خصوص برنامه‌های استانداری خراسان رضوی برای نوروز ۱۴۰۱ و پذیرایی از زائران اظهار کرد: با توجه به اینکه احتمال حضور هشت‌تا ۱۰ میلیون زائر و مسافر در نوروز ۱۴۰۱ در مشهد پیش‌بینی می‌شود، تمام برنامه‌ریزی‌های ما بر این اساس است که میزبانی شایسته‌ای از زائران ضمن رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم.

وی در مورد نحوه کنترل کارت واکسیناسیون تمام مسافران ورودی خاطرنشان کرد: پایانه مسافربری و سامانه‌های ریلی و هوایی کشور و همچنین واحدهای اقامتی به سامانه‌های مرکزی متصل شده‌اند تا ارائه خدمات به افراد واکسن نزده مقدور نباشد. اگر ستاد کرونا تدابیر دیگری برای کنترل کرونا بیندیشند، درصدد هستیم زمینه‌های اجرای آن را نیز فراهم کنیم.

وی افزود: با توجه به مناسبت‌های ماه رجب، شعبان و ادامه آن تا آغاز ماه مبارک رمضان پیش‌بینی ما این است که امسال نوروز طولانی‌تری داشته باشیم؛ از همین رو ممکن است تراکم جمعیت را بیش از چند روز داشته باشیم و حضور زائران به دلیل مناسبت‌های مختلف در ایام پخش شود.

پیش‌بینی سفر ۸ میلیون زائر به مشهد| واکسن گریزها یک‌میلیون تومان جریمه می‌شوند

گنابادی نژاد تصریح کرد: اعیاد سوم، چهارم و پنجم شعبان ۱۰ روز پیش از آغاز سال جدید و نیمه شعبان ۲ روز پیش از لحظه سال‌تحویل است. این مناسبت‌ها می‌تواند بار جمعیتی خاص خود را داشته باشد و به همین دلیل تراکم زائران در نوروز ۱۴۰۱ توزیع خواهد شد.

افزایش چشمگیر زائران پیاده امام رضا(ع)
به گزارش خبرنگار بازار با توجه به تقارن نیمه شعبان معمولاً هرسال حدود یک هزار زائر پیاده نیز به مناسبت میلاد امام زمان(ع) به زیارت حرم رضوی مشرف می‌شوند.هم‌زمان با تقارن اعیاد شعبانیه و نوروز ۱۴۰۱ محورهای ارتباطی مشهد مقدس از حالا افزایش ترافیک را تجربه می‌کند و پیش‌بینی می‌شود ورود زائران پیاده امام رضا(ع) به مشهد نیز نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشم‌گیری داشته باشد.

در همین رابطه سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) اعلام کرد: این زائران در قالب ۱۱ کاروان عراقی به تعداد ۶۶۵ نفر و یک کاروان ۴۰ نفره ایرانی به مشهد مشرف شدند.

حسین رضایی اظهار کرد: همچنین طی چند روز گذشته چهار کاروان عراقی دیگر نیز از مسیر نیشابور و قوچان که جمعاً تعداد آن‌ به ۳۰۵ نفر می‌رسد وارد مشهد شدند.

وی افزود: اعضای این کاروان‌ها همگی دارای کارت واکسن هستند و این زائران حدود ۲ ماه درراه بودند.

جریمه یک‌میلیونی در صورت تغییر رنگ‌بندی
به گزارش خبرنگار بازار اگرچه در حال حاضر رنگ‌بندی مشهد مقدس بنا بر اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا و آمارهای موجود به رنگ نارنجی گرائیده است اما بنا بر گفته رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی در صورت تغییر رنگ‌بندی و قرمز شدن مشهد افرادی که سه دوز واکسن خود را دریافت نکرده باشند بنا بر قانون به میزان یک‌میلیون تومان جریمه خواهند شد.

تا زمانی که مشهد مقدس در وضعیت نارنجی قرار دارد لذا هیچ محدودیتی برای ورود خودروها وجود ندارد اما در صورت تغییر وضعیت ورود خودرو های غیر بومی و حتی خروج خودروهای بومی که نسبت به تزریق دوز سوم واکسن خود اقدام نکرده باشند برابر قانون به میزان یک میلیون تومان جریمه خواهند شد

رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی در این رابطه گفت: تا زمانی که مشهد مقدس در وضعیت نارنجی قرار دارد لذا هیچ محدودیتی برای ورود خودروها وجود ندارد اما در صورت تغییر وضعیت ورود خودرو های غیر بومی و حتی خروج خودروهای بومی که نسبت به تزریق دوز سوم واکسن خود اقدام نکرده باشند برابر قانون به میزان یک میلیون تومان جریمه خواهند شد.

سرهنگ حسین‌ میش‌مست با بیان اینکه افرادی که دو دوز از واکسن خود را تزریق کرده باشند، سفرشان هیچ مشکلی به مشهد نخواهد داشت افزود: کنترل‌ها کاملا به شکل سیستمی خواهد بود و به صورت فیزیکی و سنتی هیچ کنترلی صورت نخواهد گرفت

وی توضیح داد : در این راستا مالکان خودروهایی که دوز سوم واکسن خود را تزریق نکرده باشند از طریق دوربین‌های نظارتی برابر قانون یک میلیون تومان جریمه خواهند شد.

کد خبر: ۱۳۹٬۲۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha