۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
پلیس اصناف را به قاچاق متهم نکند| راه‌اندازی شهرک صنفی در اردبیل
رئیس اتاق اصناف اردبیل:

پلیس اصناف را به قاچاق متهم نکند| راه‌اندازی شهرک صنفی در اردبیل

اردبیل - ناصری راد، رئیس اتاق اصناف اردبیل گفت: پلیس امنیت اقتصادی نباید به دید قاچاق کالا به اصناف و واحدهای صنفی نگاه کرده و مدام از آنها بازخواست کند.

مسعود ناصری راد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سال‌های اخیر پلیس امنیت اقتصادی به بهانه برخورد با کالای قاچاق اسباب نارضایتی و گله‌مندی اصناف و بازاریان شده و آنها را دچار برخی از مشکلات و تنگناها کرده است.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه خرید و نگهداری چند طاق پارچه و یا بسته‌های صابون و خمیر دندان نمی تواند کالای قاچاق محسوب شده و پلیس با واردکنندگان آن برخورد نامناسبی را داشته باشد.

بهتر است کالای قاچاق در مبدأ ورود به مرزهای کشور مورد مراقبت قرار گیرد
رئیس اتاق اصناف اردبیل گفت: بهتر است کالای قاچاق در مبدأ ورود به مرزهای کشور مورد مراقبت قرار گیرد و گرنه خرید و انبار برخی از کالاها از سوی اصناف آن هم با مجوز نمی تواند بهانه‌ای برای بررسی پلیس و توقف اموال باشد.

ناصری راد به فعالیت ۴۷ اتحادیه در قالب ۲۵ هزار واحد صنفی مجموعه اصناف و بازاریان اردبیل اشاره کرد و افزود: ظرفیت اشتغال در این حوزه بسیار بالاست و هر واحد صنفی می تواند زمینه و فرصت اشتغال دو تا سه نفر را به راحتی فراهم آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اصناف اردبیل اقدامات خوب و مؤثری را در برهه‌های مختلف انجام دادند که در شرایط کرونایی نیز در قالب کمک‌های مؤمنانه ۶۲۰ بسته معیشتی و لوازم‌التحریر تهیه و تحویل خانواده‌های نیازمند شده است.

ناصری راد پیشرو بودن اصناف را در دستگیری و کمک به نیازمندان و گروه‌های مختلف جامعه یادآور شد و اضافه کرد: ما به شدت نیازمند حمایت و همراهی مسئولان امر هستیم تا فضای آرام و کم التهابی را در بازار شاهد باشیم.

وی ضرورت راه‌اندازی شهرک صنفی را در اردبیل یادآور شد و بیان کرد: با بررسی های انجام شده ۱۶ مجموعه صنفی استان قابلیت انتقال به خارج از شهر را دارند که نمونه آن آهن فروشان، ‌واحدهای صاف‌کاری، نمایشگاه‌های اتومبیل و سایر مجموعه‌های مزاحم شهری هستند.

ریالی تسهیلات بانکی کم بهره برای آسیب‌دیدگان کرونا اختصاص نیافته است
ناصری راد ادامه داد: امیدواریم با راه‌اندازی شهرک صنفی در اطراف شهر اردبیل، فعالیت مناسب و مطلوب واحدهای آلاینده و مزاحم را در خارج از شهر شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه به رغم وعده مسئولان ریالی تسهیلات بانکی کم بهره برای آسیب‌دیدگان کرونا اختصاص نیافته است، اظهار کرد: ما هیچ حمایت و پشتیبانی وعده داده شده در حوزه مالیات، بیمه و تسهیلات بانکی را از دولت گذشته و کنونی ندیده‌ایم و امیدواریم حداقل در مقطع کنونی بعد از فروکش کردن کرونا حمایت از واحدهای صنفی با پرداخت تسهیلات کم بهره انجام شود.

رئیس اتاق اصناف اردبیل با انتقاد از برخی رویه‌های تنگ نظرانه اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی در برخورد با واحدهای صنفی تصریح کرد: بهتر است قوانین در این حوزه به نفع اصناف به عنوان کارفرمایان اصلاح شده و اشتغال و کارآفرینی را در این حوزه تا ۷۳ هزار نفر شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۳۹٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha