۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
مجوز مجلس به شهرداری ها برای تسویه مطالبات خود از طریق تهاتر اراضی و املاک با سایر دستگاه‌ها
بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱؛

مجوز مجلس به شهرداری ها برای تسویه مطالبات خود از طریق تهاتر اراضی و املاک با سایر دستگاه‌ها

رئیس مجلس شورای اسلامی از اعطای مجوز به شهرداری‌ها برای تهاتر املاک و اراضی خود با سایر دستگاه‌ها جهت تسویه مطالبات و بدهی‌های قطعی شده با عنوان یک سیاست‌گذاری در جهت رفع مشکلات آنها یاد کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز (یکشنبه، ۱۵ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، بر اساس پیشنهاد علی اکبر کریمی مبنی بر الحاق کل به تبصره (۵) ماده واحده لایحه مذکور با ۱۳۱ رأی موافق، ۵۵ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در این الحاقیه آمده است: به شهرداری‌ها اجازه داده می‌شود برای تسویه مطالبات و بدهی‌های قطعی شده با دستگاه‌های اجرایی، تأمین اجتماعی و بانک‌ها نسبت به تهاتر اراضی و املاک در چارچوب آیین‌نامه‌ای که ظرف مدت دوماه به پیشنهاد وزارت کشور و با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، اقدام نمایند.

دکتر محمدباقر قالیباف با تأکید بر اینکه این موضوع برای شهرداری‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: شهرداری‌ها هر اموالی که بخواهند بفروشند باید به تأیید بودجه سالانه شورای شهر خود برسانند، در حقیقت اینجا می‌خواهیم در قالب یک سیاست‌گذاری که نیازی به تعیین سقف هم ندارد به شورای شهر اجازه بدهیم که شهرداری‌ها بتوانند املاک موجودی آنها را با دستگاه‌های دیگر تهاتر کنند.

وی یادآور شد: این یک بخش از مشکلات جدی شهرداری‌ها است که باقی مانده، کما اینکه حتی در تعهدات مربوط به وام‌هایی که می‌گیرند و در آنها ۵۰ درصد دولت و ۵۰ درصد شهرداری‌ها متعهد می‌شوند نیز با این مشکل مواجه هستند بنابراین این یک سیاست‌گذاری است و دستگاه‌ها هم می‌توانند این را نپذیرند.

کد خبر: ۱۳۹٬۱۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha