۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۹
معیشت مردم نباید از نظر هزینه‌ها نسبت به شهریور ۱۴۰۰ تغییر کند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

معیشت مردم نباید از نظر هزینه‌ها نسبت به شهریور ۱۴۰۰ تغییر کند

طغیانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: براساس برآورد وزارت جهاد کشاورزی، ۳۰ درصد از منابع اختصاص یافته برای ارز ترجیحی در سال‌های گذشته به هدر رفته است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح نیست و فقط نوع و نحوه هزینه کرد آن تغییر می‌کند، گفت: براساس مصوبه امروز مجلس، دولت مجاز است که به صورت پرداخت‌های جبرانی یا کالابرگ الکترونیکی یا سایر راهکارها این موضوع را به نحوی جبران کند که معیشت مردم از نظر هزینه‌ها نسبت به شهریور ۱۴۰۰ تغییری نکند و قدرت خرید آن‌ها حفظ شود.

طغیانی با اشاره به تعیین تکلیف ارز ترجیحی، گفت: یکی از موضوعات مهم تبصره (۱) بودجه ۱۴۰۱ موضوع ارز ترجیحی است براساس مصوبه امروز مجلس، چارچوب مناسبی برای نحوه هزینه‌کرد ارز ترجیحی تعیین شد در واقع موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح نیست و فقط نوع و نحوه هزینه‌کرد ارز ترجیحی تغییر می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال‌های گذشته ارز ترجیحی به واردات و واردکننده تخصیص داده می‌شد که براساس مصوبه امروز مجلس، دولت در سال آینده مجاز است که به صورت پرداخت‌های جبرانی یا کالابرگ الکترونیکی یا سایر راهکارها موضوع ارز ترجیحی را به گونه‌ای جبران کند که معیشت مردم از نظر هزینه‌ها نسبت به شهریور ۱۴۰۰ تغییری نکند و قدرت خرید آن‌ها حفظ شود.

وی با بیان اینکه براساس برآورد وزارت جهاد کشاورزی، ۳۰ درصد از منابع اختصاص یافته برای ارز ترجیحی در سال‌های گذشته به هدر رفته است، اضافه کرد: با روشی که امروز پیش بینی شد از یک سو هدررفت منابع ارزی کاهش می‌یابد، از سوی دیگر از قاچاق آن جلوگیری خواهد شد و این منابع به دست جامعه هدف می‌رسد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: براساس این مصوبه منابع ارز ترجیحی به جای حلقه‌های اولیه در حلقه‌های انتهایی توزیع می‌شود یعنی به مصرف‌کننده منتقل خواهد شد که بهترین سیاست‌گذاری یارانه‌ای است؛ این سیاست با منطق اقتصادی منطبق بوده و به معیشت مردم که دغدغه نمایندگان است، نیز توجه می‌شود.

کد خبر: ۱۳۹٬۱۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha