۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
سوء استفاده فروشندگان پوشاک از ضعف نظارت‌ها | گران‌فروشی در لرستان بیداد می‌کند
رئیس اتحادیه پوشاک لرستان:

سوء استفاده فروشندگان پوشاک از ضعف نظارت‌ها | گران‌فروشی در لرستان بیداد می‌کند

لرستان- موسیوند، رئیس اتحادیه پوشاک لرستان گفت: فروشندگان پوشاک در لرستان با سوءاستفاده از ضعف نظارت‌ها، اجناس خود را تا ۲ برابر قیمت به فروش می‌رسانند.

مرتضی موسیوند در گفت وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: قیمت پوشاک، نسبت به آذر ماه سال جاری در تولیدی‌های تهران و... افزایش زیادی نداشته‌ ولی متأسفانه چون در استان نظارت‌ها بسیار پایین است فروشندگان اجناس را تا ۲ برابر قیمت به فروش می‌رساند.

وی با بیان اینکه میزان تقاضا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ الی ۴۰ درصد کاهش داشته است، افزود: فروشندگان پوشاک سهم افزایش قیمت ۲۰ درصدی را رعایت نمی‌کنند، مثلاً اگر یک جنس به قیمت ۱۵۰ هزار تومان از تولیدی‌ها خریداری می کنند به جای اینکه آن را به قیمت ۱۸۰ هزار تومان به فروش برساند آن را تا ۲۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند و درنتیجه این گرانی ها به مردم فشار می‌آورد.

رئیس اتحادیه پوشاک لرستان با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد اجناس موجود در بازار، تولیدات داخل هستند، عنوان کرد: در حال حاضر نظارت‌ها نه تنها در بحث پوشاک بلکه در تمامی اقلام شب عید بسیار کمرنگ است و فشار آن بر مردم وارد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: البته برخی فروشندگان منصف را نیز داریم که در حد همان سود ۲۰ درصدی و یا حتی کمتر از مشتریان سود می‌گیرند؛ پیش‌بینی می‌کنیم در آخرین هفته پایان سال بازار رونق بیشتری بگیرد ولی مانند سال‌های گذشته نخواهد بود.

موسیوند تصریح کرد: انتظار داریم مسئولان نظارت و تعزیرات، بر تمامی اقلام مورد نیاز مردم نظارت بیشتری داشته باشند تا مردم بتوانند خرید کنند؛ گرانی در بخش پوشاک، کفش، آجیل، شیرینی و... بیداد می کند و این نگرانی‌ها مخصوص شب عید هم نیست و در تمامی فصول قابل مشاهده است.

وی بیان کرد: اگر بازار به همین منوال طی شود مردم از نظر قدرت خرید فلج می‌شوند، در حال حاضر نیز قدرت خرید مردم بسیار پایین است و از طرفی این قدرت خرید روز به روز کمتر می‌شود ولی اگر فروشندگان تا حدی قیمت‌های خود را کاهش دهند، توان خرید مردم بهبود می‌یابد و می‌توانند اجناس بیشتری خریداری کنند.

کد خبر: ۱۳۹٬۰۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha