۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
تشکیل ۲۵ هزار پرونده قضایی در حوزه تخلفات جنگل و مراتع
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعلام کرد

تشکیل ۲۵ هزار پرونده قضایی در حوزه تخلفات جنگل و مراتع

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: سالانه ۲۴ تا ۲۵ هزار پرونده در حوزه تخلفات مربوط به جنگل و مراتع تشکیل و به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

به گزارش بازار، مسعود منصور در نشست خبری آغاز هفته منابع طبیعی، گفت: جنگل‌های کشور در معرض چندین آسیب از جمله حریق، آفات، بیماری‌ها و قطع درخت با هدف قاچاق و تولید زغال قرار دارند که برنامه سازمان منابع طبیعی مقابله با این تخلفات است.

مسعود منصور افزود: ما برای جبران خسارت‌ها به جنگل‌ها و همچنین جلوگیری از آسیب و تخریب عرصه‌های جنگلی، برنامه‌های مختلفی را در دستور کار داریم و خوشبختانه اخیرا در موسسه vpi که در حوزه جنگل ها، فعال است و کشورهای مختلفی در آن فعالیت دارند، ایران رتبه ۱۴ را در زمینه توسعه و حفظ جنگل کسب کرده است.

وی با بیان اینکه برای حفظ جنگل‌ها چندین راهکار را در دستور کار قرار داده ایم، تصریح کرد: تقویت سیستم حفاظتی، برای جلوگیری از تخلف در سرلوحه کار ما قرار گرفته و همچنین یگان حفاظتی تقویت شده و از همه مهمتر عرصه‌های جنگلی طرح و مجری دارند که عملیات فنی و حفاظتی از سوی کارشناسان انجام می‌شود و خود این حضور و عملیات فنی و نوعی بازدارنده است.

وی ادامه داد: همچنین ایجاد سامانه حمل چوب و عملیات‌هایی که در این خصوص باید کنترل شود و مانیتورینگ ۳۶ نقطه بحرانی در جنگل و همچنین تقویت خودروها، تجهیزات و ضابطین قضایی موجب کاهش تخلفات در تخریب جنگل شده است.

مسعود منصور درباره برنامه‌های احیاء و غنی سازی جنگل‌ها هم گفت: سازمان برنامه مفصلی در بخش جنگل دارد تا با شکل گیری دو پویش ایران سر سبز و قوی و پویش بذرکاری برای احیاء جنگل‌های زاگرس، مناطق تخریب شده و عرصه‌های مورد تهدید تقویت می‌شود.

کد خبر: ۱۳۸٬۹۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha