۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
تحول شبکه بانکی به نفع عموم مردم سیاست اصلی وزارت اقتصاد
معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد عنوان کرد

تحول شبکه بانکی به نفع عموم مردم سیاست اصلی وزارت اقتصاد

معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: باید مسیر بانکداری کشور به نفع مردم تغییر کند و این تغییر باید به نحوی باشد که مردم آن را احساس کنند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، سیدعباس حسینی معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی و قربان اسکندری مدیرکل دفتر امور بانکی بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی و هیات همراه روز شنبه چهاردهم اسفندماه با حضور در بانک تجارت درجریان آخرین عملکرد، برنامه‌ها و استراتژی‌های این بانک قرار گرفتند.

حسینی در این جلسه که با حضور مدیرعامل، رئیس و نایب رئیس و عضو هیات مدیره قائم مقام مدیرعامل و اعضای هیات عامل بانک تجارت برگزار شد ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه گفت: تحول شبکه بانکی به نفع عموم مردم سیاست امروز وزارت امور اقتصادی و دارایی است و بانک‌ها ‌بدانند که پاسداری از حقوق مردم از چنان اهمیتی برخوردار است که می‌تواند در قالب مسئولیت‌های اجتماعی سازمان معرفی شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه صنعت بانکداری و نظام اقتصادی کشور سال سختی را پشت سرگذاشته و با این وجود انتظارات از بانک‌ها بسیار بالا است، افزود: دولت سیزدهم جمهوری اسلامی و وزارت امور اقتصادی و دارایی بر شرایط بانک‌ها کاملا آگاه هستند و برای استحکام هرچه بیشتر این صنعت هدفگذاری صورت گرفته است.

وی افزود: یکی از دغدغه، های مهم ریاست محترم جمهور در دیدار با روسای بانک‌های کشور، بحث تسهیل شرایط ارائه تسهیلات به مشتریان فرد که همان آحاد جامعه هستند بود که احمدالله ظرف ۷۲ ساعت و با برگزاری جلسات کارشناسی و تهیه بخشنامه و ارسال آن به بانک‌ها، این امر محقق شد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در روز مبعث که «مردم اصلی ترین پشتوانه دولت هستند» یادآور شد: ما قلبا باور و اعتقاد داریم که مردم ولی نعمت ما هستند و هر چه در توان داریم باید برای تسهیل شرایط زندگی مردم بکار بریم و باید مسیر بانکداری کشور به نفع مردم تغییر کند و این تغییر باید به نحوی باشد که مردم آن را احساس کنند.

حسینی ضرورت تکریم عموم مشتریان و اعطای تسهیلات خرد بدون ضامن مطابق شرایط اعلامی و انتشار اطلاعات بدحسابان بانکی را از جمله این انتظارات بیان و تاکید کرد: وزارت اقتصاد بر اجرای مقررات تاکید جدی دارد و بانک‌ها باید در این راستا شفافیت حداکثری را در دستور کار قرار بدهند.

وی افزود: شبکه بانکی با ارائه خدمات بهینه آرامش را به مردم هدیه کنند و همین که یک ایرانی در یک روستای دوردست بتواند از طریق تلفن همراه خود تمام امور بانکی خود از جابه‌جایی مبالغ و پرداخت قبوض تا دریافت تسهیلات را به انجام برساند به معنای ایجاد حس آرامش است.

معاون بانک بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی موفقیت هر سازمانی را وابسته به همراهی و همدلی اعضای تشکیل دهنده آن دانست و گفت: از بانک تجارت همواره گزارش‌هایی مبنی بر وجود یکدلی، هماهنگی و همسویی مدیران و کارکنان مجموعه به دست ما می‌رسد و ضمن تقدیر از این رویکرد امیدواریم این بانک بتواند دستاوردهای بزرگتری را کسب کرده و کارکنان بانک تجارت در کنار خانواده خود اخبار موفقیت‌هایشان را مرور کرده و به عملکرد خود افتخار کنند.

حسینی بانک تجارت را بانکی صاحب‌نام، ارزشمند و دارای برجستگی‌های خاص در حوزه‌هایی همچون صدور ضمانت‌نامه و گشایش اعتبارات اسنادی عنوان کرد و یادآور شد: این نشست اولین جلسه از سلسله نشست‌های ما با مدیران ارشد بانک‌های کشور به شمار می‌رود و مبین این است که بانک تجارت برای وزارت امور اقتصادی و دارایی بانکی عزیز و صاحب اعتبار است.

اسکندری مدیرکل دفتر امور بانکی بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی ضمن قدردانی از تلاش تمامی کارکنان و مدیران بانک تجارت در سال جاری به تحلیل گزارش عملکرد بانک تجارت پرداخت و ابراز امیدواری کرد با اجرای برخی الزامات و بهبود فرآیندها، بانک تجارت بتواند به موفقیت‌های برجسته‌تر از گذشته دست یابد.

اخلاقی: تامین مالی زنجی ره تولید از مهمترین برنامه‌های بانک تجارت است
هادی اخلاقی فیض آثار مدیرعامل بانک تجارت در ابتدای این جلسه به ارائه گزارش مبسوطی از عملکرد بانک تجارت در سال جاری، مقایسه آن با سال گذشته و تبیین استراتژی‌ها و برنامه‌های آتی این بانک پرداخت.

ترکیب سهامداران و تعداد شعب، آخرین وضعیت حجم سپرده‌های بانک، پیش بینی سود و زیان، هزینه پول، عملکرد بانک تجارت در حوزه اعطای تسهیلات، گشایش اعتبارات اسنادی و صدور ضمانتنامه و خدمات نوین بانکی از جمله بخش‌های گزارش ارائه شده توسط اخلاقی بود.

مدیرعامل بانک تجارت در بخش دوم این گزارش به تبیین رویکردهای استراتژیک و برنامه‌های آتی این بانک پرداخت و از جمله به تاکید بانک تجارت مبنی بر حضور فعال در اکوسیستم های جدید فناوری، تامین مالی مبتنی بر زنجیره تامین، گسترش حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، تحولات زیرساختی در حوزه توسعه کسب و کار و همکاری استراتژیک با استارت‌آپ‌های فعال در حوزه مالی و بانکی اشاره کرد.

کد خبر: ۱۳۸٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha