۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
۲۸۰۰ نفر در استان سمنان برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان:

۲۸۰۰ نفر در استان سمنان برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند

سمنان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان بابیان اینکه دو هزار و ۷۸۶ نفر در استان برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند، گفت: کارگرانی که شیوع کرونا عامل بیکاری آن‌ها شده می‌توانند برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کنند.

اسماعیل غنیان در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی و بیکاری برخی کسب‌وکارها در دو ماه گذشته اظهار داشت: سامانه درخواست بیمه بیکاری که از طریق سایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قابل‌دسترس است و کارگرانی که به‌تبع شیوع این بیماری بیکار شدند می‌توانند با ارائه مستندات لازم نسبت به دریافت بیمه بیکاری اقدام کنند.

وی بابیان اینکه تاکنون دو هزار و ۷۸۶ نفر در استان سمنان برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند، افزود: از این تعداد یک هزار و ۶۰۷ نفر به دلیل حوادث غیرمترقبه سیل، زلزله، آتش‌سوزی و کرونا بیکار شدند.

۱۰ رسته شغلی در معرض بیکاری براثر شیوع کرونا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان با اشاره به اینکه کارشناسان در حال بررسی مستندات افراد هستند تا افراد بیکار شده به‌تبع کرونا شناسایی شوند، تصریح کرد: این افراد پس از شناسایی، به مدت سه ماه بیمه بیکاری در ازای اسفندماه سال ۹۸، فروردین و اردیبهشت سال جاری دریافت می‌کنند.

غنیان در ادامه بابیان اینکه شاخص‌هایی برای دریافت این بیمه بیکاری وجود دارد، تصریح کرد: فرد باید مشمول قانون کار، تأمین اجتماعی و بیمه بیکاری باشد و مستندات این مسئله باید ارائه شود و در صورت تأیید نهایی مشمول دریافت بیمه بیکاری خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه ۱۰ رسته شغلی که در معرض بیکاری براثر شیوع کرونا قرار دارند، اضافه کرد: رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مسافرخانه‌ها مجتمع‌های گردشگری، تالارهای عروسی، زائرسراها، مراکز بومگردی و گردشگری، حمل‌ونقل‌های درون‌شهری و برون‌شهری، قنادی‌ها، بستنی‌فروشی‌ها، استخرها، اماکن ورزشی و غیره از مهم‌ترین مشاغلی است که کارگران آن‌ها می‌توانند برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان گفت: این طرح برای کارگران این رسته‌های شغلی است و کارفرمایانی که به‌صورت خویش‌فرما بیمه شدند را شامل نمی‌شود.

کد خبر: ۱۳٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha