۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
حمایت مالی از کسب و کارهایی که درآمدشان ۱۵ درصد کم شد
تصمیم دولت کانادا برای کسب و کارهای متضرر از کرونا

حمایت مالی از کسب و کارهایی که درآمدشان ۱۵ درصد کم شد

کشورهای مختلف برای حمایت از اقتصاد و کسب و کارهای آسیب دیده و ممانعت از اخراج کارمندان بسته های حمایتی ارایه می دهند. دولت کانادا هم اخیرا اعلام کرد به ازای هر نفر از نیروهای کاری فعال در کسب و کارهایی که بعد از شیوع کرونا درآمدشان حداقل ۱۵ درصد کاهش یافته است، هفته ای ۸۴۷ دلار کانادا به آنها پرداخت می شود و این پرداخت برای ۱۲ هفته ادامه می یابد.

مونا مشهدی رجبی، خبرگزاری بازار:  ویروس کرونا تمامی ابعاد اقتصادی و سیاسی دنیا را تحت تاثیر قرار داده است و حتی روی ساختار روابط اجتماعی هم  اثر زیادی داشته است. بسیاری بر این باورند که دنیای بعد از کرونا با دنیای پیش از آن تفاوتهای زیادی خواهد داشت و این تفاوتها را افرادی که در جریان این گذر حضور داشته اند به خوبی درک می کنند. تغییری که می تواند روی ساختار دولتها و نوع روابط تجاری و اقتصادی در کشورها باشد یا اینکه بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار دهد. از نقطه نظر جهانی تزریق هماهنگ دولتها به اقتصاد یکی از بزرگترین تحولات است. در اغلب کشورها بستههای حمایتی مالی بزرگترین بسته های عرضه شده در طول تاریخ یا بزرگترین بسته های عرضه شده بعد از جنگ جهانی دوم است و این یعنی گامی تازه برای ایجاد تحولی جدید در دنیا.

 همان طور که پیشتر گفته شد یکی از بزرگترین تحولاتی که این ویروس در دنیا ایجاد کرده است، توجه به ضرورت اجرای سیاستهای هماهنگ برای کنترل شیوع این ویروس در دنیا است. سیاست ارایه بسته های حمایتی مالی توسط دولتها که مدتی است در تمامی رسانه ها مورد توجه قرار دارد و اخیرا هم توسط دولت کانادا اعلام شده است.کانادا با وجود اینکه در مقایسه با کشورهای صنعتی دنیا و حتی همسایه اش یعنی ایالات متحده امریکا ، مبتلایان بسیار کمتری دارد ولی سیاست قرنطینه را با جدیت در پیش گرفته است و حال برای حمایت از اقتصاد اقدام به ارایه بسته مالی کرده است.

 برگزاری جلسه اضطراری برای حمایت از اقتصاد

به گزارش بیزینس اینسایدر دولت کانادا در یک جلسه اضطراری که روز گذشته تشکیل شده است  تصویب کرد که بالغ بر یک چهارم بودجه اضطراری ملی  را برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده در جریان شیوع ویروس کرونا صرف می کند تا مانع از اخراج نیروهای کاری توسط کارفرمایان شود.

دولت کانادا در یک جلسه اضطراری که روز گذشته تشکیل شده است  تصویب کرد که بالغ بر یک چهارم بودجه اضطراری ملی  را برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده در جریان شیوع ویروس کرونا صرف می کند تا مانع از اخراج نیروهای کاری توسط کارفرمایان شود

طبق این گزارش جاستین ترودو نخست وزیر کشور کانادا که از این بسته حمایتی به عنوان یارانه اضطراری دستمزد کانادا نام برده است در سخنرانی خود تاکید کرد:«دولت ۷۳ میلیارد دلار کانادا معادل۵۲ میلیارد دلار امریکا برای حمایت از کافرمایان و کارگران و کارمندان کانادایی در نظر گرفته است که بزرگترین بسته حمایتی تزریق شده به اقتصاد کانادا از بعد از جنگ جهانی دوم است.»

سی ان بی سی در مورد این بسته حمایتی نوشت:«بسته حمایتی دولت کانادا ۷۵ درصد از دستمزد نیروهای کاری در کانادا را پوشش می دهد. طبق گزارش دولت متوسط دستمزدها درکانادا برابر با ۵۸۷۰۰ دلاردر سال است  و دولت درنظر دارد ۷۵ درصد از دستمزد ماهانه افراد-بر مبنای متوسط دستمزد اعلام شده توسط دولت- را برای سه ماه بپردازد تا کارفرماها مجبور به تعدیل نیرو نباشند. قرار بر این است که تمامی کسب و کارهای کانادایی  به ازای هر یک از نیروهای خود ۸۴۷ دلار کانادا معادل ۶۰۷ دلار امریکا در هر هفته دریافت کنند تا با کمک ان بتوانند دستمزد نیروهایی که به دلیل اجرای طرح قرنطینه در خانه هستند را بپردازند. قرار بر این است که این بودجه برای ۱۲ هفته پرداخت شود ولی باید صاحبان کسب و کارها مدارکی ارایه دهند که نشان دهد میزان درآمد آنها نسبت به سه ماه اول سال قبل یا ماه اول سال ۲۰۲۰ حداقل ۱۵ درصد کاهش داشته است.»

 این بسته حمایتی به معنای پرداخت۳۳۸۸ دلار کانادا معادل ۲۴۲۸ دلار امریکا به هر فرد شاغل در کسب و کارهای آسیب دیده کانادا است که می تواند بخشی از هزینه های جاری مردم را پوشش دهد.

جریمه افرادی که از قانون سواستفاده می کنند

البته از آنجا که همواره افرادی وجود دارند که قصد دارند از شرایط موجود سو استفاده کنند و با ارایه آمار و اطلاعات نادرست سعی کنند تا از بودجه حمایتی برخوردار شوند در حالیکه افتی  در میزان درآمد خود تجربه نکرده اند، دولت کانادا  در نظر دارد جریمه هایی را نیز برای متخلفان در نظر بگیرد. بیزینس اینسایدر در این زمینه نوشت:« اگر کسب و کاری با  ارایه اطلاعات نادرست بتواند کمک مالی دریافت کند و بعد مشخص شود که اطلاعات نادرستی ارایه داده است، باید جریمه ای معادل ۲۵ درصد مبلغ کمک  مالی دریافت کرده را به دولت بپردازد. از طرف دیگر دولت در صورتی پرداختهای هفتگی خود را به کارفرماها انجام می دهد که  مدارکی دال بر پرداخت این مبالغ به کارمندان  ارایه شود.»

در هفته های اخیر بالغ بر ۵ میلیون نفر در کانادا که یک چهارم کل نیروی کار این کشور را تشکیل می دهند برای دریافت حمایتهای درآمدی ثبت نام کرده اند. این نشان می دهد که یک چهارم نیروی کار در نتیجه شیوع ویروس کرونا با مشکلات مالی روبرو شده اند

 از طرف دیگر این بسته حمایتی تمامی بخشهای اقتصاد و تمامی شرکتهای فعال در حوزه های مختلف را شامل می شود و تنها شرکتهای دولتی نمی توانند از این بودجه استفاده کنند.

بلومبرگ با اشاره به توقف سفرهای غیر ضروری بین کانادا و امریکا به منظور ممانعت از افزایش شیوع ویروس کرونا نوشت: «در هفته های اخیر بالغ بر ۵ میلیون نفر در کانادا که یک چهارم کل نیروی کار این کشور را تشکیل می دهند برای دریافت حمایتهای درآمدی ثبت نام کرده اند. این نشان می دهد که یک چهارم نیروی کار در نتیجه شیوع ویروس کرونا با مشکلات مالی روبرو شده اند که این مساله می تواند ناشی از تعطیلی کسب و کارها یا اخراج نیروهای کاری باشد و حال دولت باید به حمایت  از مردم بیاید و تلاش کند تا کانادایی ها با کمترین هزینه این دوره را پشت سر بگذارند.»

در پایان باید گفت که این روزها در تاریخ دنیا به عنوان روزهایی که جهان را هماهنگ تر کرده است ثبت خواهد شد. روزهایی که انسانهای قرن بیست و یک در مقابل یک ویروس ناتوان بودند و دولتها برای حمایت از اقتصادشان میلیاردها  دلار به اقتصاد تزریق کردند. روزهایی که با امید به آینده ای بهتر سپری می شد. 

کد خبر: ۱۳٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha