۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲
بازارهای ساحلی بوشهر مملو از کالا چشم‌انتظار گردشگران| تسهیل ته‌لنجی به کمک گردشگری تجاری آمد
استاندار بوشهر:

بازارهای ساحلی بوشهر مملو از کالا چشم‌انتظار گردشگران| تسهیل ته‌لنجی به کمک گردشگری تجاری آمد

بوشهر- محمدی‌زاده استاندار بوشهر با بیان اینکه بازارهای ساحلی بوشهر مملو از کالا چشم‌انتظار گردشگران است گفت: تسهیل ته‌لنجی به کمک گردشگری تجاری آمده است.

احمد محمدی‌زاده در حاشیه نشست ستاد تسهیلات سفر استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی در حوزه گردشگری و توریستی است و هر سال شاهد حضور مهمانان و گردشگران و مسافران در استان هستیم.

وی افزود: در دو سال اخیر به دلیل شرایط ناشی از ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده، بخش گردشگری در رکود بود و امسال با توجه به بهبود وضعیت کرونا، پیش‌بینی می‌کنیم جمعیت زیادی وارد استان شود و با سونامی گردشگر در استان بوشهر مواجه خواهیم بود.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در نشست ستاد ملی کرونا، اعلام شد که روند پیک ششم نزولی است و در استان بوشهر نیز شهرستان‌ها یکی پس از دیگری از رنگ قرمز و نارنجی خارج می‌شوند و همه چیز مهیای سفرهای نوروزی است.

محمدی‌زاده با بیان اینکه ارائه خدمات برای اسکان و تغذیه و خدمات رفاهی و بهداشتی به مسافران از ضرورت‌هاست تصریح کرد: باید تمام ادارات و نهادها اعم از آموزش و پرورش با ساماندهی مدارس و سایر ادارات با استفاده از ظرفیت سالن‌ها و مهمانسراها و سایر امکانات برای نوروز آماده شوند.

وی ابراز داشت: پارک‌ها و فضای سبز و سواحل استان و همچنین مناطق روستایی باید تمام ظرفیت اسکان و ظرفیت خدمات‌دهی خود را در ایام تعطیلات آماده و بروز رسانی کنند تا مهمانان با کمترین محدودیت و مشکلی مواجه نشوند.

استاندار بوشهر با اشاره به ساماندهی ته لنجی در استان گفت: با اخذ مصوبات سفر دوم کالای همراه ملوان، کاری کردیم که در ایام نوروز، بازارهای ساحلی مملو از کالاها و اجناس با کیفیت با قیمت مناسب برای گردشگران و مهمانان باشد و گردشگری تجاری را فعال خواهیم کرد.

ثبت منازل اجاره‌ای توسط میراث فرهنگی
وی یادآور شد: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر موظف شده که سامانه‌ای را طراحی کند تا مردم بتوانند منازل اجاره‌ای خود را ثبت کرده و در اختیار گردشگران قرار دهند.

استاندار بوشهر افزود: دهیاری‌ها موظف هستند در روستاها، امکانات رفاهی و اسکان و خدمات‌رسانی را فعال کنند تا گردشگران از زیبایی‌های گردشگری روستایی بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: در بحث تنظیم بازار با همکاری سازمان صمت و سازمان جهاد کشاورزی استان، تمام مواد غذایی اعم از مرغ و برنج و گوشت و قند و شکر و روغن و میوه‌جات و آجیل برای ایام عید برای مردم و ساکنان بومی و همچنین گردشگران مهیا شده است.

محمدی‌زاده گفت: جمعیت ساکن استان در حال حاضر یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است و در ایام نوروز نیز روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار گردشگر وارد استان می‌شوند که بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات را به این عزیزان ارائه می‌کنیم.

کد خبر: ۱۳۸٬۹۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha