۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
ارائه گزارش تخلفات گرانی و گرانفروشی به مراجع ذیصلاح توسط اتاق اصناف
نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران عنوان کرد

ارائه گزارش تخلفات گرانی و گرانفروشی به مراجع ذیصلاح توسط اتاق اصناف

نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران با بیان اینکه در مقابله با گران فروشی، گزارش تخلفات را به مراجع ذیصلاح می دهیم، گفت: اتاق اصناف مدارک را جمع آوری و به سازمان صمت و نهادهای نظارتی گزارش می دهد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، ابراهیم درستی با تاکید بر اینکه سازمان های ذیربط باید برای مقابله با گران فروشان ورود کرده و با دانه درشت ها برخورد کنند، اظهار کرد: بدون تردید اگر بگویم هیچ کدام از مغازه دارها و واحدهای صنفی تخلف گران فروشی ندارند، بی انصافی کرده ام اما درصد این تخلفات نسبت به فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای بسیار کمتر است.

نایب رئیس اول اتاق اصناف از ضرورت مقابله با گران فروشی از مبدا گفت و بیان کرد: برنج هندی ۱۱۲۱ تا دو هفته پیش قیمتی معادل ۱۷ هزار تومان داشت اما امروز به مغازه ها به قیمت ۲۲ هزار تومان به فروش می رسانند. بنابراین نباید فکر کنید مغازه دار اقدام به افزایش قیمت کرده است. همچنین برنج پاکستانی تا چند روز پیش ۱۱ هزار تومان بود اما در حال حاضر به ۱۶ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

وی ضمن اشاره به وجود مشکلاتی از جمله تحریم و مسائل اقتصادی کلان که باعث افزایش قیمت شده است در عین حال تصریح کرد: ان شالله در آینده وضعیت بهتر از امروز خواهد شد و در این راستا اصناف پای کار آمده اند.

درستی با تصریح بر اینکه در خیلی از موارد گرانی ها به دلیل عدم تامین است، گفت: تا چند ماه پیش شاهد کمبود تامین و عرضه مرغ بودیم و همین امر سبب افزایش قیمت آن شده بود اما امروز توزیع کننده و واحدهای صنفی به قیمت مصوب مرغ را ارائه می دهند زیرا تامین به اندازه صورت می گیرد.

نایب رئیس اول اتاق اصناف با تصریح بر این موضوع که فروشندگانی که محصولاتی را با ارز ترجیحی و یا کمتر از قیمت آزاد خریداری کرده اند باید با همان قیمت آن را به فروش برسانند، گفت: این گران فروشی توسط واحدهای صنفی سطح شهر انجام نمی شود بلکه توسط بعضی از شرکت ها که توان مالی برای نگه داشتن و احتکار کالا دارند انجام می دهند.

کد خبر: ۱۳۸٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha