۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
اجرایی شدن صدور مجوزهای الکترونیکی کسب و کار از ۶ فروردین
رئیس مرکز بهبود محیط کسب وکار وزارت اقتصاد مطرح کرد

اجرایی شدن صدور مجوزهای الکترونیکی کسب و کار از ۶ فروردین

رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: ۱۸ اسفندماه تاریخ ابلاغ اتصال مراجع صدور مجوز به درگاه ملی مجوزهاست و ۱۵ روز بعد با ثبت در روزنامه رسمی، قانون لازم الاجرا می‌شود.

به گزارش بازار، امیر سیاح رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد در ارتباط با رسانه ملی افزود: از زمانی که قانون اتصال مراجع صدور مجوز به درگاه ملی مجوزها ابلاغ شده، خیلی از دستگاه‌ها به این درگاه متصل شدند و معدود مراجع صدور مجوز، هم در تلاشند تا ۱۸ اسفند به درگاه ملی مجوزها متصل شوند.

سیاح گفت: خوشبختانه وزارت جهاد کشاورزی سیستم الکترونیکی قوی و بروزی دارد، اما از آنجایی که برای مجوزهای این وزارتخانه، حمایت‌های وامی و مکانی در نظر گرفته شده، همین امر سبب ایجاد اخلال در صدور مجوزها شده است.

وی افزود: طبق قانون کسی که موفق به دریافت مجوز کسب و کار می‌شود می‌تواند درخواست وام دهد، اما از آنجایی که برخی از وزارتخانه‌ها اعتبار وامی ندارند از دادن مجوز کسب و کار امتناع می‌کنند و امضای طلایی را حفظ می‌کنند.

رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد، اصلاح قانون در این موارد را الزامی دانست و گفت: این حمایت‌ها کمک به رانت خوار است و باید با کمک مجلس، قانون‌های حمایتی از کسب و کارها تغییر کند.

کد خبر: ۱۳۸٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha