۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
احداث بیش از ۲۷۰۰۰ واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد| اشتغال زایی برای ۱۳۴۰۰ نفر در ۲۹ استان
مدیر نظارت و راهبری پروژه های هلدینگ ساختمان تدبیر:

احداث بیش از ۲۷۰۰۰ واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد| اشتغال زایی برای ۱۳۴۰۰ نفر در ۲۹ استان

پیرزاده، مدیر نظارت و راهبری پروژه های هلدینگ ساختمانی تدبیر به بازار گفت: از ۳۰ هزار واحد مسکونی، تجاری و اداری در دست گروه توسعه ساختمان تدبیر بیش از ۲۷ هزار واحد مربوط به پروژه مسکن ملی است.

بازار؛ گروه مسکن: گروه توسعه ساختمان تدبیر فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ زیر نظر ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) آغاز کرده است؛ این هلدینگ دارای چهار شرکت زیر مجموعه، با نام‌ های شرکت توسعه و عمران امید، شرکت بهساز کاشانه تهران، شرکت رویا ساختمان آریا و شرکت توسعه گران عمران ستاد است که در زمینه‌ ساخت‌ و ساز پروژه‌ های مسکونی، تجاری، اداری، اقامتی و ... در نقاط مختلف کشور فعالیت دارد.

از جمله پروژه های در دست اجرا و شاخص این هلدینگ ساختمانی می توان به اجرای مشترک طرح مسکن ملی با دولت سیزدهم اشاره کرد که قرار است بر اساس آن چندین هزار واحد مسکونی در مناطق کم برخوردار تر برای اقشار کم درآمد کشور ساخته و بخشی از مشکلات حوزه مسکن را مرتفع سازد، در این راستا سید سیاوش پیرزاده، مدیر نظارت و راهبری پروژه های هلدینگ ساختمان تدبیر در گفت و گو با بازار توضیح می دهد.

امروز گروه توسعه ساختمان تدبیر حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰ واحد برای قشر کم درآمد جامعه در قالب طرح مسکن ملی در بیش از ۲۹ استان کشور همچون قزوین، زنجان، زاهدان و... در دست اجرا دارد

* با توجه به اینکه چندی پیش خبری مبنی بر افزایش جمعیت اجاره نشینان به نیمی از جمعیت کشور منتشر شد، بفرمایید در هلدینگ توسعه ساختمان تدبیر برای کاهش معضل اجاره نشینی چه تدبیری اندیشیده شده است؟
گروه ساختمانی تدبیر با چهار شرکت زیر مجموعه خود در نقاط مختلف کشور پروژه هایی را در سطح دهک های مختلف در دست اجرا دارد؛ به طوری که امروز مجموعه حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰ واحد برای قشر کم درآمد جامعه در قالب طرح مسکن ملی در بیش از ۲۹ استان کشور همچون قزوین، زنجان، زاهدان و... در دست اجرا دارد.

همچنین تعداد ۸۸ پروژه با زیر بنای ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع در قالب ۲۷ هزار واحد مسکونی در ۲۹ استان برای طرح مسکن ملی در دست اجرا داریم. این حجم از پروژه در حال حاضر از ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی به صورت متوسط برخوردار است که هر چقدر روند پرداختی ها تسریع شود، روند ساخت واحدها هم سرعت می گیرد.

* با توجه به اینکه اشاره کردید طرح مسکن ملی در حال حاضر از ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و این رقم به زودی بیشتر می شود، بفرمایید به نظرتان بر اساس زمان بندی انجام شده طرح مسکن ملی چه زمانی به بهره برداری کامل می رسد؟
هر بخش از طرح مسکن ملی در زمان های مختلف آغاز شده است که بر اساس زمان بندی انجام شده به نظر می رسد سه ماه اول سال ۱۴۰۱، ۴۴ واحد در کوچکترین پروژه در دست، مورد افتتاح قرار گیرد.

بعد از اولین بهره برداری، با سرعت بیشتر و به صورت ماهانه و فصلی پروژه های دیگر با سرعت بیشتری مورد افتتاح قرار می گیرند. به طور کلی به نظر می رسد تا حدود ۲ سال آینده تمام طرح اهی مسکن ملی افتتاح و به دست متقاضیان برسد. البته در این روند شرایط پرداختی ها تاثیر به سزایی دارد.

جانمایی پروژه های مسکن ملی در محدوده شهری انجام شده، لذا تمام زیرساخت های مورد نیاز برای مناطق مسکونی از پیش مورد توجه قرار گرفته و مشکلی در این زمینه وجود ندارد

* به نظرتان طرح مسکن ملی چه ویژگی های متمایزی نسبت به مسکن مهر دارد؟
با توجه به اینکه جانمایی پروژه های مسکن ملی در محدوده شهری انجام شده، لذا تمام زیرساخت های مورد نیاز برای مناطق مسکونی از پیش مورد توجه قرار گرفته و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. همچنین با توجه به کیفیت و ساخت پروژه برای هر متر مربع حدود ۵ الی ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده که همین موضوع گواه بر کیفیت بالای ساختمان های طرح مسکن ملی است که از سوی گروه توسعه ساختمان تدبیر اجرایی می شود.

* علاوه بر طرح مسکن ملی، طرح های دیگری در زمینه خانه دار شدن مردم دارید؟
گروه توسعه ساختمان تدبیر مسئولیت های مختلفی را بر عهده دارد که بیشتر اقتصادی هستند. همچنین اکنون از چهار شرکت زیر نظر هلدینگ، دو مجموعه بورسی هستند و به بازار سرمایه پاسخگو هستند.

علاوه بر این در خصوص فعالیت های مجموعه می توان به طرح های خارج از پروژه های مسکن ملی اشاره کرد ۶۶ پروژه است و در زمینه مسکن ملی نیز در حال حاضر این هلدینگ ۱۵۸ پروژه در دست اجرا دارد که مساحت پروژه های خارج از طرح مسکن ملی حدود ۶۰۰ هزار متر مربع است و مساحتی که در طرح مسکن ملی مورد استفاده قرار می گیرد ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع است.

تعداد کل واحدهای در حال ساخت بالغ بر ۳۰ هزار واحد است که ۲۷ هزار واحد آن مربوط به طرح مسکن ملی می شود و ۳ هزار واحد آن نیز مربوط به خارج از طرح مسکن ملی است

* با این تفاسیر چه تعداد واحد قرار است هم در طرح های مسکن ملی و هم در طرح های اداری و تجاری ساخته و مورد بهره برداری برسد؟
تعداد کل واحدهای در حال ساخت بالغ بر ۳۰ هزار واحد است که ۲۷ هزار واحد آن مربوط به طرح مسکن ملی می شود و ۳ هزار واحد آن نیز مربوط به خارج از طرح مسکن ملی است.

* بفرمایید هلدینگ ساختمانی تدبیر تاکنون چه تعداد طرح ساختمانی را مورد بهره برداری رسانده است؟
تعداد پروژه هایی که تا این لحظه هلدینگ ساختمانی گروه ساختمان تدبیر به پایان رسانده، یک میلیون و ۴۰۰ هزار متر مربع پروژه بوده است که تقریبا شامل ۶ هزار واحد مسکونی تجاری و اداری می شود.

اجرای طرح های مشارکتی برای ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر اشتغالزایی داشته است و پراکندگی پروژه ها برای طرح های مشارکتی نیز شامل ۱۰ استان می شود

* اجرای این حجم از طرح های ساختمانی برای چه تعداد از افراد جویای کار، اشتغال زایی کرده است؟
تاکنون اجرای طرح های مشارکتی برای ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر اشتغالزایی داشته است و پراکندگی پروژه ها برای طرح های مشارکتی نیز شامل ۱۰ استان می شود. البته طرح های اجرایی از سوی گروه توسعه ساختمان تدبیر به همین تعداد محدود نمی شود و به جز موارد کاربری های مسکونی، تجاری، اداری، برنامه احداث خوابگاه های دانشجویی را هم در دست اقدام داریم که هفت پروژه با زیربنای ۳۷ هزار متر مربع با ظرفیت هزار و ۶۰۰ تخت است که شش پروژه به اتمام رسیده و پروژه آخر نزدیک به مرحله بهره برداری است.

برای سال ۱۴۰۱ نیز برآورد می کنیم ۲۵۰ هزار متر مربع پروانه اخذ کنیم و ۳۲۰ هزار متر مربع نیز پایان کار بگیریم. شروع عملیات اجرایی نیز حدود ۲۰۰ هزار متر مربع است که تمام این آمارها در حوزه پروژه های مشارکتی است

* سال ۱۴۰۰ برای گروه توسعه ساختمانی تدبیر چگونه بود؟
خوشبختانه برای سال ۱۴۰۰ خیلی جلوتر از برنامه هدف گذاری شده پیش رفتیم؛ به طوری که در گرفتن پایان کار و صدور پروانه توانستیم ۲۱۷ هزار متر مربع پروانه و ۸۹ هزار متر مربع پایان کار بگیریم که این رقم در صدور پروانه ۱۴۱ هزار متر مربع بوده است.

همچنین برای سال ۱۴۰۱ نیز برآورد می کنیم ۲۵۰ هزار متر مربع پروانه اخذ کنیم و ۳۲۰ هزار متر مربع نیز پایان کار بگیریم. شروع عملیات اجرایی نیز حدود ۲۰۰ هزار متر مربع است که تمام این آمارها در حوزه پروژه های مشارکتی است.

* اگر در مذاکرات بین المللی توافقاتی شکل بگیرد چه تاثیری بر مجموعه شما دارد؟
خوشبختانه تاکنون فعالیت هایمان را به تحریم ها گره نزده ایم و از مواد اولیه داخلی استفاده کرده ایم و تلاش داریم از بهترین و با کیفیت ترین تولیدات داخلی بهره ببریم. البته به هر حال مذاکرات در اقتصاد کشور بی تاثیر نیست اما به نظر تاثیر چندانی برای ما ندارد.

کد خبر: ۱۳۸٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha