۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
 سنگاپور بانک مرکزی روسیه را تحریم کرد

سنگاپور بانک مرکزی روسیه را تحریم کرد

سنگاپور بانک مرکزی و چند بانک دیگر روسیه را تحریم و همچنین محدودیت‌هایی برای صادرات به این کشور اعمال کرد.

به گزارش بازار، وزارت خارجه سنگاپور امروز فهرستی از تحریم های علیه روسیه از جمله تحریم علیه بانک مرکزی و برخی بانک های این کشور و همچنین کنترل های صادراتی بر کالاهای راهبردی را اعلام کرد.

وزارت خارجه این کشور در بیانیه ای اعلام کرد: «ما کنترل‌ های صادراتی را بر اقلامی اعمال خواهیم کرد که می‌ توانند مستقیماً به عنوان سلاح برای آسیب رساندن به اوکراینی ‌ها یا تحت سلطه درآوردن آنها استفاده شوند و همچنین مواردی که می توانند به عملیات سایبری کمک کنند.»

از جمله موارد تحت تحریم قرار گرفته می توان به موارد زیر اشاره کرد:

* سنگاپور همه درخواست های مجوز برای صادرات به روسیه شامل همه اقلام فهرست شده به عنوان کالاهای نظامی، الکترونیک، کامپیوتر و «ارتباطات و امنیت اطلاعات» را رد خواهد کرد.

* همه موسسات مالی در سنگاپور از انجام مبادلات تجاری یا ایجاد روابط تجاری با موسسات مالی بزرگ روسیه نظیر « VTB Bank»، «VEB.RF»، بانک PSB و «روسیا بنک» منع خواهند شد.

* سنگاپور تراکنش ها یا تسهیل کمک مالی برای دولت روسیه و بانک مرکزی این کشور یا هر نهاد وابسته به دولت آن را ممنوع خواهد کرد.

* سنگاپور ارائه خدمات مالی در مناطق جدایی طلب «دونتسک» و «لوهانسک» در بخش حمل و نقل، مخابرات و انرژی را ممنوع خواهد کرد.

* همچنین ارائه دهندگان خدمات پرداخت ارز دیجیتال از تسهیل هرگونه تراکنش «که می تواند به دور زدن این اقدامات مالی کمک کند» منع شده اند.

کد خبر: ۱۳۸٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha