۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
سامانه‌های نظارت بر صندوق‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار در حال تکمیل است
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی:

سامانه‌های نظارت بر صندوق‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار در حال تکمیل است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه‌هایی برای نظارت بر شفافیت عملکرد صندوق‌ها و شرکت‌ها در حال تکمیل است که به زودی رونمایی می‌شود.

به گزارش بازار، حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز شنبه در آیین رونمایی از ۱۰ پروژه خودکفایی و محصول جدید صنایع شیر ایران (پگاه) اظهار داشت: همکاران در وزارت کار با مراجعه به شرکت‌ها و صندوق‌ها اطلاعات را تهیه کرده‌ و در حال تکمیل این سامانه‌ها هستند. شفافیت یکی از مهم‌ترین رویکردهای این وزارتخانه است که پیگیری می‌شود.

عبدالملکی با بیان اینکه موفقیت‌های عالی در حوزه تولید محصولات جدید در شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه را شاهد هستیم گفت: این تولیدات برای صنایع کشورمان افتخار بزرگ است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: چند سیاست و راهبرد اصلی را در این وزارتخانه دنبال می‌کنیم اگر مساله سودآوری برای شرکت‌ها اهمیت دارد از محل افزایش قیمت نخواهد بود بلکه از افزایش تولید است که این امر در اقتصاد اسلامی وجود دارد و بر این اساس واحدها سود می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه پگاه یک نشان ایرانی و پرافتخار است تاکید کرد: خودکفایی نیازمند توسعه فناوری و تکنولوژی و همچنین افزایش سرمایه‌گذاری در این عرصه است که به تقویت پایه‌های اقتصاد ملی کمک می‌کند.

عبدالملکی با اشاره به اینکه بر توسعه اشتغال اصرار داریم گفت: شرکت‌هایی که تحت این وزارت خانه فعال هستند به تقویت اشتغال کمک می‌کنند نه به وسیله استخدام و سرمایه‌گذاری، بلکه اشتغال غیر مستقیم با تقویت و تکمیل زنجیره‌های منطقه‌ای است. این امر را در شاخص ارزیابی شرکت‌ها اعلام کرده‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز داشت: اشتغال در مناطق مختلف کشور، به صورت بومی در شرکت‌ها دنبال شود.

وی با بیان اینکه در این وزارتخانه چهار کلان پروژه ناظر به ابعاد مختلف زندگی مردم را دنبال می‌کنیم گفت: این پروژه‌ها، پروژه اصلاح نظام بازنشستگی و تأمین اجتماعی، تحول در نظام مدیریت واحدهای اقتصادی تابع این وزارتخانه، زیست‌بوم ملی اشتغال و رفع فقر مطلق است.

وزیر تعاون، کاررو رفاه اجتماعی گفت: به دنبال اشتغال مردم و رفع معضل بیکاری هستیم. اگر صدها شرکت که متعلق به مردم هستند به درستی برنامه‌ها را اجرایی کنند بازدهی آن‌ها مناسب خواهد بود.

کد خبر: ۱۳۸٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha