۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴
آشفتگی بازار بیشتر از عدم نظارت بر تولید و توزیع دارو است تا تحریم ها
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد

آشفتگی بازار بیشتر از عدم نظارت بر تولید و توزیع دارو است تا تحریم ها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در حوزه تامین دارو که حیات بیماران به آن وابسته است منکر تحریم‌ها، اختصاص کم ارز دولتی به دارو و تجهیزات پزشکی و واردات بخشی از داروی بیماران خاص نیستیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدعلی محسنی بندپی در مورد کمبود دارو در بخش دولتی گفت: در حوزه تامین دارو که حیات بیماران به آن وابسته است منکر تحریم‌ها، اختصاص کم ارز دولتی به دارو و تجهیزات پزشکی و واردات بخشی از داروی بیماران خاص نیستم، اما عدم نظارت بر تولید و توزیع دارو در کشور باعث آشفتگی این بازار شده است.

ثبت دارو در سامانه «تی تیک» مانع از قاچاق می شود
نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: طی برگزاری جلساتی با وزارت اطلاعات مشخص شد، مسیر ورود و خروج دارو و توزیع آن در بازار رسمی و غیر رسمی به گونه‌ای تشریح شد که عدم نظارت بر این بازار بیش از گذشته خود را نشان داده است، اگر تمام داروها را از زمان تولید تا مرحله‌ای که به دست مصرف کننده نهایی می‌رسد در سامانه تی تک ثبت کنیم، دارو تحت هیچ شرایطی در بازار قاچاق و ناصرخسرو یافت نخواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: کمیسیون بهداشت، کمیته دارو و غذا را مامور کرده تا نظارت بیشتری بر بازار دارویی کشور داشته باشد و همچنین مقرر شد بعد از بررسی بودجه١٤٠١ جلسه‌ای را در همین راستا با وزیر بهداشت و معاونان وزارتخانه، رئیس سازمان دارو و غذا، دیوان محاسبات و سازمان‌ها و نهادهای مرتبط برگزار کند.

زمزمه‌های حذف ارز دولتی بهانه‌ای برای سودجویی دلالان
محسنی بندپی در مورد گرانی داروهای داخلی یادآور شد: زمزمه‌های حذف ارز یارانه‌ای بهانه‌ای برای سودجویی دلالان شده است، بازار دارو در حال حاضر بازار کنترل شده‌ای نیست در این بین ضعف نظارت دولت خود را بیشتر از گذشته نشان داده است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: طی برگزاری جلسات کمیسیون تلفیق و عدم حذف ارز دولتی و رفت و برگشت دوباره این موضوع به کمیسیون تلفیق منجر به انعکاس و بازتاب آن در بازار مصرف کالاهای اساسی از جمله کمبود و گرانی دارو شده است، در غیر اینصورت تا به امروز دلیلی منطقی برای افزایش قیمت دارو در کشور وجود نداشته، این موضوع نشات گرفته از عدم نظارت دولت است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: با تمام انتقادهای وارده در این حوزه در شرایطی که مردم نیازمند این کالای اساسی هستند، متولی اصلی کمبود و رشد قیمت دارو سازمان دارو و غذا است که باید در خصوص این مهم پاسخگوی مردم باشد.

کد خبر: ۱۳۸٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha