۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
دولت علیه مولد سازی اموال دولتی| مجموعه های دولتی ثروت بیکرانی در اختیار دارند
عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس با بازار مطرح کرد:

دولت علیه مولد سازی اموال دولتی| مجموعه های دولتی ثروت بیکرانی در اختیار دارند

محبی نجم آبادی نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: متاسفانه اموال و سرمایه دولت نه به مردم واگذار می شود و نه مورد مولدسازی گسترده قرار می‌گیرد.

بهروز محبی نجم آبادی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به راهکارهای رفع چالش تولید در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: همواره شعار مقام معظم رهبری پیرامون جهش تولید باید مدنظر مسئولین قرار بگیرد.

وی افزود: به واقع تولید پایه همه تغییر و تحولات در کشور است، متاسفانه ما در حوزه تولید هم پشتیبانی ضعیف و هم موانع جدی داریم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته تصمیمی که مجلس در زمینه تسهیل در صدور برخی از مجوزهای کسب و کار اتخاذ کرد باید در مسیر رفع موانع تولید ارزیابی شود یعنی مجلس دقیقاً در مسیری حرکت کرد که بتواند با یک پنجره واحد مشکلات در بخش تولید را حل کند تا افراد در یک بازه زمانی مشخص بتوانند به مجوز کسب و کار خود دست پیدا کنند.

دولت ایران یکی است ثروتمندترین دولت های دنیاست
وی با اشاره به نقش مولد سازی اموال دولتی در رابطه با تامین مالی تولید در کشور اظهار داشت: ما در سال گذشته مبالغی را برای فروش اموال دولتی پیش‌بینی کردیم اما متاسفانه دولت ها به طور جدی به این مسائل ورود نمی‌کند، این در حالی است که دولت ایران یکی است ثروتمندترین دولت های دنیاست آنهم از باب سرمایه و منابعی که در اختیار دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اموال و سرمایه های کشور در اختیار دولت است، بیان داشت: متاسفانه این اموال و سرمایه نه به مردم واگذار می شود و نه مورد مولدسازی گسترده قرار می‌گیرد لذا ما با املاک فراوان بی سند در کار دولت مواجه ایم و این موارد همگی باید ساماندهی شود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید از اموال و سرمایه های دولت برای بهبود اوضاع معیشتی مردم و بحث اشتغال و رونق تولید استفاده شود بنابراین مجلس و دولت باید در سال ۱۴۰۱ پیرامون رفع موانع تولید روی مولد سازی اموال دولتی تمرکز کنند و مسیر این سرمایه ها جهت رونق تولید را تسهیل کنند.

«اتکا» در حوزه انتخابیه بنده ۸ حلقه چاه آب دارد و می تواند در آن منطقه یک کشت و صنعت نمونه ای را احداث کند البته کارهایی در این بخش صورت گرفته اما بهره وری به هیچ وجه بهره‌وری قابل قبولی نیست

این نماینده مجلس تاکید کرد: در این بخش می‌توان مصادیق زیادی را مطرح کرد به عنوان مثال ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه انتخابیه بنده هزار و ۵۰۰ هکتار زمین دارد این در حالی است که تعداد افراد ارتشی که در این منطقه قرار دارند به ۲۰ نفر نمی رسد و حتی ما در این منطقه پادگان آموزشی هم نداریم،بنابراین تنها از این زمین ها نگهداری می کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه هیچ کس به فکر مولدسازی اموال دولتی نیست، تاکید کرد: در مثال دیگری باید بگویم اتکا در حوزه انتخابیه بنده ۸ حلقه چاه آب دارد و می تواند در آن منطقه یک کشت و صنعت نمونه ای را احداث کند البته کارهایی در این بخش صورت گرفته اما بهره وری به هیچ وجه بهره‌وری قابل قبولی نیست.

این نماینده مجلس بیان داشت: بنابراین نهادها، سازمان ها و زیرمجموعه های دولتی الا ماشاالله ثروت بیکرانی را در اختیار دارند که متاسفانه این ثروت ها مولد سازی نمی شوند و متاسفانه خیلی سودی از آنها دریافت نمی کنیم.

کد خبر: ۱۳۸٬۷۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha