۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
تولید محصولات کشاورزی اردبیل ۶۰۰ هزار تن افزایش می یابد
با اجرای پایاب سد خداآفرین؛

تولید محصولات کشاورزی اردبیل ۶۰۰ هزار تن افزایش می یابد

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: با تکمیل اجرای پروژه شبکه پایاب سد خداآفرین، تولید محصولات بیش از ۶۰۰ هزار تن افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار بازار، اکبر بهنام جو صبح دوشنبه در گفتگوی تلویزیونی با سیمای مرکز اردبیل با بیان اینکه علی رغم شیوع کرونا ویروس، بسیاری از واحدهای تولیدی استان با رعایت نکات بهداشتی فعال هستند، گفت: در جریان شیوع این ویروس، در عرض چند روز خط تولید ماسک راه اندازی شده که علاوه بر نیاز استان، سفارش های خارج از استان نیز دارد.

وی فعالیت واحد تولیدی کامیون و روند تکمیل کارخانه داروسازی در اردبیل را از جمله نمونه های جهش تولید در استان عنوان کرد و گفت: بیشتر پروژه های اجرایی نیز کار خود را ادامه می دهند که ریل گذاری راه آهن از جمله این پروژه ها است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در تلاش هستیم تا اجرای پروژه شبکه پایاب سد خداآفرین در سالجاری تکمیل شود، گفت: با تکمیل این شبکه تولید محصولات بیش ۶۰۰ هزار تن افزایش می یابد.

اجرای ۳۰۰هکتار پروژه گلخانه ای در استان در سالجاری

وی اجرای پروژه های گلخانه ای به مساحت ۷۰ هکتار در سال گذشته و برنامه ریزی برای احداث ۳۰۰ هکتار در سالجاری را از دیگر برنامه های جهش تولید در استان عنوان کرد.

وی بیان کرد: آبیاری مدرن و سیستمی هم که در سال گذشته برای سه هزار و ۵۰۰ هکتار انجام شده   برای سالجاری، ۱۲ هزار هکتار برنامه ریزی انجام شده است.

بهنام جو فعال سازی واحدهای راکد و واگذاری این واحدها به بخش خصوصی را از جمله برنامه های جهش تولید در سالجاری عنوان کرد گفت: در همین راستا یکی از بزرگترین واحدهای راکد تحت تملک بانک ملی به بخش خصوصی واگذار شد که برای حدود یک هزار نفر تا پایان سال اشتغالزایی می کند.

استاندار اردبیل بیان کرد: در اولین روزهای سال برنامه جهش تولید در بخش های مختلف کشاورزی، گردشگری و صنعت با همکاری بخش خصوصی و دولتی تدوین شده است.

بهنام جو گفت:امید می رود با حمایت مردم و سرمایه گذاران در جهش تولید استانی موفق باشیم.

استاندار اردبیل در ادامه با بیا اینکه روند ورود بیماران کرونایی از هفته گذشته  به تعادل رسیده است، گفت:اگر اینگونه ادامه دهیم شیب نزولی این بیماری آغاز می شود.

واحدهای صنفی در سامانه مرکز سلامت وزارت بهداشت ثبت نام کنند

استاندار اردبیل تصریح کرد: در  مرحله دوم هم که آغاز شده مجتمع های تجاری، باشگاهها، رستوران ها، آرایشگاهها، استخر، تالارها و اماکن پرخطر نباید فعالیت خود را آغاز کنند و در صورت عدم رعایت برخورد شده و واحد صنفی آن ها پلمپ می شود.

وی بیان کرد: مراکز کم خطر می توانند مغازه های خود رابا رعایت پروتکل های بهداشتی باز کنند.

بهنام جو اظهار کرد: کسبه و اصناف برای آغاز فعالیت باید در سامانه سلامت که  تا ۵ شنبه فعال است، ثبت نام و کد رهگیری و پروتکل بهداشتی واحد مربوطه خود را دریافت و در واحد صنفی خود نصب کنند.

وی گفت: اگر کسبه ای آشنایی نداشته باشند اتحادیه ها و اصناف راهنمایی ها و همکاری لازم را خواهند داشت.

کد خبر: ۱۳٬۸۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha