۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
روند کاهش نرخ دلار ادامه خواهد داشت| ظرفیت بالای همکاری‌های مشترک با قطر در حوزه نفت و گاز
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

روند کاهش نرخ دلار ادامه خواهد داشت| ظرفیت بالای همکاری‌های مشترک با قطر در حوزه نفت و گاز

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ظرفیت کشور قطر به عنوان یک همسایه اقتصادی به ویژه در کارهای مشترکی که می‌توانیم در بخش نفت و گاز و انرژی انجام دهیم، بسیار ارزشمند است.

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس جمهور به قطر اظهار داشت: کشور قطر هم همسایه ماست و هم کشوری است که با ما روابط بسیار خوب در حوزه سیاسی و منطقه‌ای دارد.

وی تاکید کرد: مواضع مشترک جمهوری اسلامی ایران با قطر در بحث‌های فلسطین، موضوعات حقوق بشری و موضوعات مربوط به تنش‌های منطقه‌ای نشان دهنده همکاری‌های گسترده است.

پورابراهیمی اظهار داشت تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران پیرو تحریم‌هایی که علیه کشور قطر در سال‌های گذشته انجام شد، مشارکت‌های خوبی برای رفع مشکلات این کشور انجام داد لذا این ارتباط ارتباط ریشه دار و عمیقی است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: ظرفیت کشور قطر به عنوان یک همسایه اقتصادی به ویژه در کارهای مشترکی که می‌توانیم در بخش نفت و گاز و انرژی انجام دهیم، بسیار ارزشمند است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ظرفیت اقتصادی بین ایران و قطر می‌تواند گسترش پیدا کند، بیان داشت: ظرفیت‌های اقتصادی فی‌مابین بسیار ظرفیت‌های مناسبی است این در حالی است که امروز دیگر تحریم‌های آمریکا در منطقه بی اثر شده است و ایران و قطر می‌توانند در شرایط جدید نقش موثری را ایفا کند تا نهایتا همکاری‌های اقتصادی گسترده‌ای با قطر صورت گیرد.

پورابراهیمی در ادامه با اشاره به شرایط نرخ ارز با توجه به تحولات بین‌المللی اظهار داشت: پیش‌بینی ما این است، با توجه به دسترسی کشور به منابع بلوکه شده و درآمدهای دلاری ناشی از صادرات غیر نفتی و نفتی شرایط خوبی را داشته باشیم.

این نماینده مجلس افزود: با توجه به میزان منابع ارزی که مالکیتش در اختیار دولت است، پیش‌بینی ما این است که روند کاهش نرخ دلار در ماه‌های آینده، ادامه دار باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیش‌بینی ما این است که تقریباً به یک نرخ مشخصی در حوزه ثبات ارزی در ماه‌های آینده دست پیدا خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۳۸٬۶۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha