۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
افزایش ۵۰۰ درصدی بودجه شرکت شهرک‌های کشاورزی در سال ۱۴۰۱

افزایش ۵۰۰ درصدی بودجه شرکت شهرک‌های کشاورزی در سال ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت: با دستور وزیر جهاد کشاورزی در بودجه ۱۴۰۱ با وجود تمام محدودیت‌های منابع مالی دولت، ۵۰۰ درصد بودجه شرکت شهرک‌های کشاورزی افزایش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا بزرگی مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی در آیین افتتاح ۷ هزار هکتار از طرح زهکشی اراضی اولویت‌دار استان گلستان که با حضور وزیر جهاد کشاورزی انجام شد، گفت: با دستور وزیر جهاد کشاورزی اتاق اصناف کشاورزی ایران شکل گرفته و پس از سال‌ها کشاورزان ما دارای صنف شده‌اند.

وی درباره وضعیت شهرک‌های کشاورزی در کشور تصریح کرد: در حدود ۴۰ سال پیش صنایع کشور دارای شهرک‌های صنعتی بودند و بسیاری از توفیقات بخش صنعت مرهون توسعه این شهرک‌ها بوده است.

بزرگی با بیان این که توسعه شهرک‌های کشاورزی با تاخیر اتفاق افتاده و در حال حاضر تنها ۸ سال از تاسیس این شهرک‌ها می‌گذرد، یادآور شد: در دولت قبل زحمت‌هایی در این بخش کشیده شد اما نسبت به ظرفیتی که قانونگذار برای شرکت شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته است، فاصله داریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی در شروع دولت توسعه و تسهیل سرمایه‌گذاری به عنوان یکی از ارکان توسعه در بخش کشاورزی بوده است، افزود: برای این منظور یک ماموریت ویژه به شرکت شهرک‌های کشاورزی داده‌اند تا سریع‌تر و هم آسان‌تر بتوانیم جذب سرمایه‌گذاری انجام دهیم؛ چون اگر سرمایه‌گذاری انجام شود پس از آن نیز قطعا شاهد اشتغال و تولید خواهیم بود.

وی با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی گران تمام شدن سرمایه‌گذاری‌ها در بخش کشاورزی و طولانی شدن آن در این بخش را مطرح کرده‌اند، گفت: برای این منظور و رفع آن ماموریتی را با تاکید بر انبوه‌سازی و ارزان‌سازی به شرکت شهرک‌های کشاورزی سپردند.

به گفته بزرگی؛ یکی از شروط آنکه بتوانیم سرمایه‌گذاری را ارزان کنیم باید آن را در مقیاس ببریم و نمونه آن را می‌توان در مسکن مهر دید.

وی با اشاره به ایجاد کار گروهی برای این منظور یادآور شد: یکشنبه هر هفته نشستی در قرارگاه سازندگی برای این منظور برگزار می‌شود تا این معضل که بخش کشاورزی سال‌ها از آن رنج می‌برد را حل کنیم.

بزرگی با اشاره به این که طی ۸ سال گذشته شرکت شهرک‌های کشاورزی فقط ۵۰۰ میلیارد تومان منابع در اختیار داشته است، تصریح کرد: در چند ماه گذشته که دولت مستقر شده با دستور وزیر جهاد کشاورزی در بودجه ۱۴۰۱ با وجود تمام محدودیت‌های منابع مالی دولت، ۵۰۰ درصد بودجه شرکت شهرک‌های کشاورزی افزایش پیدا کرده است.

وی اذعان کرد: رشد شهرک‌های صنعتی به دلیل آن بود که زیرساخت‌های آن تا درب شهرک‌های صنعتی رایگان توسط دولت انجام می‌شده که متأسفانه بخش کشاورزی تاکنون از این موضوع محروم مانده است؛ در حال حاضر با نظر مساعد وزیر جهاد کشاورزی این اتفاق برای اولین بار در بودجه ۱۴۰۱ مصوب شده و زیرساخت‌های تا درب شهرک های کشاورزی به صورت رایگان بر عهده دولت است که اعتقاد دارم این کار یک انقلاب بزرگ در توسعه شهرک‌ها را رقم خواهد زد.

به گفته وی؛ تعرفه آب در بعضی از شهرک‌ها صنعتی بوده که در بودجه ۱۴۰۱ مصوب شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی با بیان این که در سفر رئیس جمهور به استان گلستان یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای شهرک‌های کشاورزی در نظر گرفته شده است، افزود: از آغاز استقرار دولت تاکنون، توانستیم ۲۰ شهرک کشاورزی را به بهره‌برداری برسانیم، همچنین ۳۰ شهرک کشاورزی که عملیات اجرایی آن متوقف شده را آغاز به عملیات مجدد داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه بزرگترین زنجیره تخم‌مرغ کشور را در استان گلستان به دست وزیر جهاد کشاورزی افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: این مگاپروژه افتخار کشاورزی است، همچنین پروژه هفت هزار هکتاری زهکشی اراضی اولویت‌دار استان گلستان نیز بسیار اهمیت دارد.

کد خبر: ۱۳۸٬۶۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha