۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
بهای گاز طبیعی در اروپا بالا رفت

بهای گاز طبیعی در اروپا بالا رفت

بیم از اختلال در صادرات روسیه در پی جنگ اوکراین و تحریم‌های غرب، سبب بالا رفتن مرجع تأمین گاز اروپا (ت ت اف هلند TTF) شد.

به گزارش بازار، در حالی که تحریم‌های احتمالی اقتصادی که به طور مستقیم بخش انرژی روسیه را هدف قرار داده احتمالا بر تأمین گاز از طریق روسیه اثر گذاشته است، جنگ اوکراین سبب شد بهای گاز طبیعی افزایش پیدا کند و به میزان بی سابقه جدیدی در اروپا برسد.

بیم از اختلال در صادرات روسیه، سبب بالا رفتن مرجع تأمین گاز اروپا (ت ت اف هلند TTF) شد و بهای گاز به حدود ۲۲۷۹ دلار در هر ۱۰۰۰ متر مکعب یا بیش از ۲۰۰ یورو در هر مگاوات ساعت رسید.

در همین حال؛ به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، رابرت هابک وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد که از تحریم واردات انرژی از روسیه حمایت نمی‌کند. وی افزود، پیش بینی می‌کند تحریم‌های اعمال شده بر روسیه، پیامدهای زیادی برای اقتصاد آلمان داشته باشد.

وزیر اقتصاد آلمان گفت، در صورتی که واردات سوخت‌های فسیلی از روسیه تحریم شود، صلح اجتماعی در کشور تهدید خواهد شد.

وی ادامه داد، کشورش ۵۵ درصد از گاز، ۵۰ درصد از زغال سنگ و ۳۵ درصد از نفت مورد نیاز خود را از روسیه تامین می‌کند. به گفته این مقام آلمانی، آلمان برای حفظ ثبات قیمت‌ها و امنیت انرژی در کشور به واردات سوخت از روسیه نیازمند است.

رابرت هابک، حجم سرمایه گذاری شرکت‌های آلمانی در روسیه را حدود بیست میلیارد یورو اعلام کرد.

کد خبر: ۱۳۸٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha