۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
۷ درصد حمل بار بر دوش راه آهن است| خودکفایی در تولید واگن
وزیر راه و شهرسازی:

۷ درصد حمل بار بر دوش راه آهن است| خودکفایی در تولید واگن

اراک- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تنها هفت درصد از حمل بار کشور بر دوش ناوگان ریلی است، گفت: بر اساس برنامه ششم باید بیش از ۳۰ درصد ظرفیت و باربری با راه آهن باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، رستم قاسمی بعد از ظهر پنجشنبه در جریان بازدید از واحد واگن سازی پارس اراک و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل ریلی از جمله برنامه‌های اولویت‌دار دولت است، تاکید کرد: متاسفانه هم اکنون هفت درصد از حمل و نقل بار کشور بر عهده ناوگان ریلی کشور است در حالی که در برنامه ششم توسعه باید بیش از ۳۰ درصد از این شاخص بر عهده راه آهن باشد.

وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در حوزه حمل و نقل ریلی طی ماه های اخیر رخ داده است، تاکید کرد: تعامل با کشورهای آسیای میانه به خصوص کشور ترکمنستان تکمیل راه آهن آستارا رشت در دستور کار وزارت راه قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایران از طریق ناوگان ریلی مذکور می تواند به اروپا اتصال یابد، گفت: تکمیل راه آهن آستارا - رشت می‌تواند ایران را به اروپا وصل کند همچنین توافقات ریلی خوبی با کشورهای آسیای میانه مانند ترکمنستان صورت گرفته است که نشان می دهد عزم جدی در توسعه مناسبات تجاری وجود دارد.

قاسمی با بیان اینکه ۳۱۴ هزار کیلومتر ریل در کشور وجود دارد که ظرفیتی عظیم برای توسعه ارتباطات و ناوگان حمل و نقل و تجارت است، ابراز کرد: میزان لوکوموتیوهای موجود به ۵۰۰ دستگاه می‌رسد، و در این بخش کمبود وجود دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت واگن پارس برای ساخت لوکوموتیو بسیار خوب است، تاکید کرد: کشور به بیش از هزار دستگاه لوکوموتیو نیاز دارد و در چهار سال آتی به نظر می رسد که ظرفیت کارخانه پارس نیز به اکمال خواهد رسید لذا آینده خوبی را پیش رو خواهیم داشت.

وزیر راه و شهر سازی در ادامه با بیان اینکه کشور در زمینه واگن سازی کاملا خودکفا است، بیان کرد: توسعه حمل و نقل ریلی به عنوان یک حمل و نقل ایمن و ارزان در کنار جبران عقب ماندگی‌هایی در این زمینه از جمله اولویت‌های ما محسوب خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۸٬۵۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha