۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
هنرمندان صنایع دستی حمایت نمی شوند| بیمه دغدغه اصلی فعالان
فیلم استانها؛

هنرمندان صنایع دستی حمایت نمی شوند| بیمه دغدغه اصلی فعالان

اردبیل- فعال صنایع دستی گفت: متاسفانه هنر صنایع دستی چه در اصفهان و چه در استانهای دیگر حمایت نمی شود و هنرمندان نیز درآمد چندانی در این صنعت ندارند.

مجتبی اعتباریان در حاشیه برگزاری نمایشگاه صنایع دستی اردبیل در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه خاتم کاری، ملیله کاری و میناکاری از بارزترین کارهای صنایع دستی در استان اصفهان است گفت: در حدود ۲۱۶ بسته صنایع دستی در کشور است که نزدیک به ۱۹۶ بسته در صنایع دستی اصفهان استفاده می شود.

فعال صنایع دستی اظهار کرد: هنرمندان اصفهانی در طول سالهای گذشته توانسته اند ایده های جدیدی را به کار اضافه کنند و خاتم کاری را با هنرهای دیگر تلفیق کنند.

وی اظهار کرد: متاسفانه هنر صنایع دستی چه در اصفهان و چه در استانهای دیگر حمایت نمی شود و هنرمندان نیز درآمد چندانی در این صنعت ندارند.

اعتباریان نبود بیمه را از بزرگترین مشکلات فعالان این صنعت عنوان کرد و افزود: بحث بیمه از دغدغه های اصلی هنرمندان صنایع دستی است.

فعال صنایع دستی افزود: مشکلات صادرات و نبود بازار داخلی از دیگر دغدغه های هنرمندان صنایع دستی است.

وی در ادامه با اشاره به عدم آگاهی کافی مردم از متریال های اصلی در خاتم کاری اظهار کرد: برنج، استخوان و چوب متریال های اصلی در خاتم کاری هستند.

اعتباریان اظهار کرد: متاسفانه تعداد هنرمندان ما در حوزه صنایع دستی کم می شود و اگر روال به همین سبک باشد بی شک در آینده این هنر اصیل ایرانی به فراموشی سپرده می شود.

کد خبر: ۱۳۸٬۵۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha