۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
هیچ بلیتی در نوروز گران نمی‌شود
وزیر راه و شهرسازی:

هیچ بلیتی در نوروز گران نمی‌شود

قاسمی، وزیر راه و شهرسازی گفت: بلیت قطار، هواپیما، اتوبوس و دیگر موارد افزایش نخواهد داشت.

به گزارش بازار، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه با شهرداری تهران برای ساخت ۱۳۰ هزار مسکن در بافت فرسوده شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره قیمت ناوگان حمل و نقل در نوروز افزود: بلیت قطار و هواپیما و دیگر موارد افزایش نخواهد داشت.

وی در باره این تفاهم نامه نیز گفت: بخشی از تعهدات نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده است و سالانه ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی را پیش بینی کردیم و قرار است در کل کشور در حوزه بافت فرسوده اقدام کنیم.

وی اضافه کرد:با استانداران توافق‌هایی شده است و امروز هم با شهرداری تهران این اقدام صورت گرفت.

قاسمی افزود: بر اساس شاخص‌هایی که سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده قیمت هر متر مربع ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان توافق شده است که با این قیمت شروع می‌کنیم، اما ممکن است در آینده افزایش پیدا کند.

وی گفت: از ۴ میلیون مسکنی که قرار است در طرح نهضت ملی مسکن ساخته شود ۸۰۰ هزار واحد مربوط به بخش روستایی و بقیه مربوط به شهرهاست که ۱۵۰ هزار واحد آن در بخش فرسوده ساخته می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی درباره تجربه مسکن مهر هم گفت: از همه تجارب استفاده کردیم، گرچه تراکم طرح مسکن ملی و مسکن مهر متفاوت است و متناسب با بافت شهرها اقدام می‌شود و بر کیفیت ساخت و مصالح ساختمانی نظارت می‌کنیم.

کد خبر: ۱۳۸٬۴۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha