۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸
اسناد ثبتی ۱۶۰ هزار هکتار از مساحت دریاچه ارومیه اجرایی می شود
معاون قوه قضائیه:

اسناد ثبتی ۱۶۰ هزار هکتار از مساحت دریاچه ارومیه اجرایی می شود

ارومیه – معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: برای ۱۶۰ هزار هکتار از دریاچه ارومیه سند مالکیت صادر شده است و صدور سند ثبتی به زودی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، حسن بابایی چهارشنبه شب در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه هم اکنون در سواحل شمالی و جنوبی دریاچه ارومیه رفع تصرفات انجام شده است، افزود: هر گونه ابنیه ایجاد شده تخریب شده است ضمن اینکه آزاد سازی سواحل انجام گرفته و صدور اسناد مالکیت بدنبال آن انجام خواهد شد.

وی با اشاره به روند صدور اسناد تک برگی، عنوان کرد: صدور اسناد تک برگی تا یک‌ماه آینده به دفاتر اسناد رسمی واگذار می‌شود همچنین حدود ۷۰ درصد خدمات ارائه شده این سازمان هوشمندسازی شده است.

معاون رئیس قوه قضائیه همچنین با بیان اینکه حمایت از دفاتر اسناد رسمی تکلیف قانونی ماست ولی رضایت مندی مردم برای ما ملاک اصلی است، گفت: اگر می خواهیم نزاع و ورودی پرونده به محاکم دادگستری کاهش یابد یک راه آن تثبیت مالکیت است.

بابایی با تاکید بر اینکه باید برای توسعه خدمات یک استراتژی خوبی برای آینده ترسیم کنیم گفت، باید یک استراتژی خوب و افکار بلندی در توسعه اسناد رسمی داشته باشیم و یکی از سیاستهای اصلی سازمان توسعه اسناد در تمامی عرصه های ملی، زراعی و مسکونی است و این امر با کمک شما دفترداران محقق خواهد شد.

صدور سند تک برگی تا پایان سال ۱۴۰۰ به دفاتر ثبت اسناد محول می شود
معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس عالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه در راستای اجرای تکلیف قانونی و کاداست بافت های اراضی ملی کشاورزی ۳۷ میلیون هکتار عرصه اراضی ملی کاداست شده اند، گفت: صدور سند تک برگی تا پایان سال ۱۴۰۰ به دفاتر ثبت اسناد محول می شود

بابایی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد اراضی ملی کشور کاداست شده است، بیان کرد: کاداست عرصه های کشاورزی در دستور کار قرار داشته و در این راستا ۱۶۴ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کاداست می شود و با صدور اسناد کاداستی شاهد کاهش پرونده های اختلاف در مراجع قضایی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در آذربایجان غربی کاداست منابع طبیعی صد درصد انجام شده است، تصریح کرد:تعیین تکلیف اراضی زراعی و ملی می بایست هر چه زودتر در کمیسیون های رفع تداخل انجام شود، البته یک خلا قانونی در کمیسیون ها داریم که آن هم فاقد عضو قضایی در کمیسیون های رفع تداخل است که تمهیدات لازم برای حضور اعضای قضایی فراهم می شود.

بابایی ادامه داد: در قانون تجارت نقشی که برای مشاورین املاک تعریف شده فراهم کردن مقدمات معامله است نه انجام معامله و باید حتی عملیات مقدماتی معامله در دفاتر ثبت اسناد و املاک تنظیم شود چرا که با احراز هویت و مالکیت توسط سر دفتران مشکلات عدیده ای که در اثر انجام معاملات در مشاورین املاک صورت می پذیرد را شاهد نخواهیم بود.

بابایی گفت: در راستای هوشمند سازی الکترونیکی کردن خدمات از نخبه ترین افراد استفاده شده است و اگر امانت داری از سوی دفاتر اسناد رسمی صورت بگیرد می توان ۲۰ خدمتی را که به دفاتر سپرده خواهد شد به ۴۰ خدمت افزایش داد.

کد خبر: ۱۳۸٬۴۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha