۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
تداوم بارش باران و تگرگ در مناطق مختلف کشور
کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد

تداوم بارش باران و تگرگ در مناطق مختلف کشور

نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران در مناطقی از غرب، جنوب و شرق کشور از ورود سامانه بارشی جدید از روز جمعه به کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح آخرین نقشه‌های هواشناسی پرداخت و گفت: برای امروز استان‌های واقع در شمال‌شرق، شرق، جنوب، برخی مناطق از جنوب‌شرق، شمال‌غرب و غرب کشورمان بارندگی خواهند داشت؛ همچنین انتظار داریم که برای استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، برخی از مناطق دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور نیز بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ دهد و پیش‌بینی می‌کنیم در مناطق مستعد نیز بارش به شکل تگرگ باشد.

او افزود: بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر در نوار شمالی به شکل برف خواهد بود و فردا، بارش در نیمه شرقی کشورمان با کاهش نسبی دما همراه است؛ علاوه بر آن برای برخی مناطق غرب و دامنه‌های جنوبی البرز نیز رگبار را خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: روز چهارشنبه، جنوب کشور، شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان و به‌تدریج کرمان و مناطقی از سیستان و بلوچستان، رگبار، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهند داشت و بارش بر روی بخش‌های مستعد در این مناطق به شکل تگرگ پیش‌بینی می‌شود. روز پنج‌شنبه، علاوه بر مناطق جنوبی گستره بارش‌ها به شرق و مرکز هم کشیده می‌شود و از روز جمعه با نفوذ سامانه بارشی جدید از غرب و شمال‌غرب، رگبار و رعد و برق در آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل و کردستان آغاز می‌شود و به‌تدریج این سامانه بر روی نیمه‌شمالی کشور قرار خواهد گرفت.

او گفت: امروز و فردا در دریای خزر مواج است. همچنین شرق خلیج فارس امروز مواج و متلاطم می‌شود. آسمان تهران نیز امروز نیمه ابری است و گاهی شاهد افزایش ابر و رگبار باران خواهیم بود؛ بیشینه دمای امروز مهراباد ۱۸ و فردا ۱۷ درجه خواهد بود و کمینه دما در شمیرانات به ۸ و در مهرآباد به ۱۱ درجه خواهد رسید.

کد خبر: ۱۳٬۸۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha