۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
ترمیم و بازسازی ۷۰ کیلومتر سیل‌بند در جنوب استان کرمان
استاندار کرمان عنوان کرد

ترمیم و بازسازی ۷۰ کیلومتر سیل‌بند در جنوب استان کرمان

کرمان - استاندار کرمان گفت: تاکنون در مناطق سیل‌زده استان کرمان حدود ۷۰ کیلومتر ترمیم و بازسازی سیل‌بندها و احداث دایک‌های حفاظتی صورت گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، علی زینی وند ظهر چهارشنبه در ستاد بازسازی مناطق سیلزده استان کرمان تاکید کرد: بر اساس مصوبات جلسات ستاد مدیریت بحران با حضور وزیر کشور، دستگاه‌ها با تلاش بیشتری، اقدامات بهسازی را دنبال کنند.

زینی‌وند همچنین با اشاره به ابلاغ اعتبار مربوط به جبران خسارت سیل در استان، تسریع در امضاء و مبادله موافقت نامه‌های دستگاه‌های اجرایی را مورد اشاره قرار داد تا دستگاه مناقضات خود را برگزار کنند.

استاندار کرمان عنوان کرد: تاکنون در مناطق سیل زده استان حدود ۷۰ کیلومتر ترمیم و بازسازی سیلبندها و احداث دایک‌های حفاظتی صورت گرفته است و با نظارت فرمانداران، اجرای سیلبندها و لایروبی پل‌ها و روخانه‌ها ادامه می‌یابد.

وی بیان کرد: در ارتباط با پرداخت هزینه‌ها از محل اعتبارات تنخواه ابلاغی استانداری، ذیحسابی کار را در سریعترین زمان ممکن انجام دهد.

زینی‌وند از اهمیت سیل بند جیرفت در جلوگیری از خسارت به شهرستان‌های جنوبی یاد کرد و افزود: رئیس جمهور در سفر به جنوب کرمان عنایت ویژه‌ای نسبت به این مسئله داشت و مراتب را نیز دنبال می‌کند.

استاندار کرمان، همچنین از نظر مساعد وزیر نیرو برای تکمیل سیل بند جیرفت نام برد و گفت: آب منطقه مسئول پیگیری این سیل بند تا حصول نتیجه است.

ستاد اجرایی فرمان امام در حال تهیه دام مناطق سیل زده کرمان
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان نیز در این جلسه از تداوم فعالیت ماشین‌آلات در مناطق سیل زده جنوب خبر داد و اظهار داشت: کمیته امداد، دام‌های خانواده‌های تحت پوشش آسیب دیده را تحویل داده و ستاد اجرایی فرمان امام نیز در حال تهیه دام دیگر دامداران آسیب دیده از سیل است.

مجید سعیدی ابراز داشت: اثاثیه منازل خانواده‌های آسیب دیده نیز در توافق بنیاد علوی در حال سفارش کالا است و با هماهنگی فرمانداری‌ها توزیع می‌شود.

سعیدی عنوان کرد: اعتبارات بازسازی و ترمیم واحدهای مسکونی مصوبه سیل اول نیز ابلاغ و ۵۰ درصد اعتبارات بلاعوض به حساب آسیب دیده‌ها واریز و کار تعمیر و بازسازی شروع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان ادامه داد: درخواست جبران خسارت سیل دوم نیز از سوی وزیر کشور به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده تا اقدامات لازم برای واحدهای مسکونی آسیب دیده انجام شود.

سعیدی گفت: سرویس‌های بهداشتی تخریب شده در قلعه‌گنج و منوجان طبق گزارش فرمانداران در حال احداث است و شهرستان رودبار جنوب با هماهنگی ستاد اجرای فرمان امام پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

کد خبر: ۱۳۸٬۴۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha