۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴
توسعه عمودی با کشت در محیط‌های کنترل شده سیاست وزارت جهاد کشاورزی
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد

توسعه عمودی با کشت در محیط‌های کنترل شده سیاست وزارت جهاد کشاورزی

اکبری، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: استفاده بهینه از آب و افزایش بهره‌وری آن با اجرا، تکمیل و بهره‌برداری طرح‌های آب و خاک یکی از اهداف و برنامه‌های مهم دولت است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیمراد اکبری در بازدید از پروژه‌های آب و خاک استان ایلام بیان داشت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی‌های پی درپی، سیاست وزارت جهاد کشاورزی بر توسعه عمودی با کشت در محیط‌های کنترل شده قرار گرفته است.

وی افزود: در استان ایلام تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار هکتار به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است. ‌

معاون وزیر در امور آب و خاک خاطرنشان کرد: استان ایلام دارای ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه است که این امر موجب ارزش افزوده محصول برای بهره‌برداران می‌شود.

بنابه این گزارش، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به همراه مدیرکل و معاون دفتر توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی، مدیر دفتر فنی موسسه جهاد نصر، نماینده مجری طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور و مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از پروژه‌های آب و خاک استان درشهرستان بدره بازدید کردند.

همچنین علیمراد اکبری از محل ایستگاه پمپاژ ولیعصر و عملیات اجرایی الکتریکال و مکانیکال ایستگاه پمپاژ زید و تلخاب شهرستان بدره بازدید کرد.

گفتنی است؛ به منظور استفاده بهینه از منابع آب و خاک برای تکمیل پروژه‌های با اولویت پیشرفت فیزیکی بیشتر از ۷۰ درصد در سطح استان برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت.

کد خبر: ۱۳۸٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha