۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
امضای تفاهم‌نامه همکاری نوسازی مسکن در محلات دارای بافت فرسوده تهران
بین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران منعقد شد

امضای تفاهم‌نامه همکاری نوسازی مسکن در محلات دارای بافت فرسوده تهران

تفاهم‌نامه همکاری نوسازی مسکن در محلات دارای بافت فرسوده و ناکارآمد شهری تهران در هفت ماده و برای ۴ سال بین شرکت بازآفرینی شهری و شهرداری تهران به امضا رسید.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امروز ۱۱ اسفندماه با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، علیرضا زاکانی شهردار تهران، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و حمیدرضا صارمی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران در ۷ ماده با موضوع نوسازی مسکن، تامین خدمات روبنایی و زیربنایی و ساماندهی، بهسازی و توانمندسازی در محلات دارای بافت فرسوده و ناکارآمد با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مدیریتی، اجرایی و مالی طرفین در چارچوب قوانین و مقررات به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه در چارچوب اصول ۳، ۳۱ و ۴۳ قانون اساسی، مفاد سیاست‌های کلی ابلاغی مورخ ۲۹ بهمن ۱۳۸۹ مقام معظم رهبری در امور شهرسازی و مسکن و در زمینه احیای بافت‌های ناکارآمد شهری، قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری (مصوب ۲۹ دی ۱۳۸۹) قانون جهش تولید مسکن (مصوب مورخ ۲۴ شهریور ۱۴۰۰) بند الف ماده ۵۹ و بند پ ماده ۶۲ برنامه ششم توسعه، قانون بودجه سالانه کشور و سند ملی راهبردی احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری مصوب ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ به منظور همکاری در زمینه تحقق برنامه نوسازی مسکن، توانمندسازی و تامین خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات دارای بافت فرسوده و ناکارآمد شهر تهران بین وزارت راه و شهرسازی به نمایندگی شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری تهران منعقد شد.

مدت این تفاهم‌نامه از زمان انعقاد ۴ سال است و تمدید ادامه فعالیت، بازنگری، اصلاح و یا تغییرات اساسی در مفاد این تفاهم‌نامه با توافق طرفین امکانپذیر است.

همکاری در زمینه تحقق برنامه نوسازی مسکن و تامین خدمات پشتیبان سکونت در محلات دارای بافت فرسوده و ناکارآمد شهر تهران، همکاری در اجرای برنامه جامع اقدام مشترک مصوب ستاد بازآفرینی شهر تهران با اولویت اجرای پروژه‌های تسهیل‌کننده جریان نوسازی مسکن در محلات دارای بافت فرسوده و ناکارآمد تهران، همکاری در زمینه تهیه و ارایه بسته‌های تشویقی شهرسازی، مالی، حقوقی و اجرایی برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر تهران و تصویب آن در مراجع ذی ربط بخشی از چارچوب‌های همکاری‌های مشترک است.

در ماده ۵ این تفاهم‌نامه که به موضوع راهبری و نظارت تاکید دارد، پیش‌بینی کرده است تا کمیته‌ای مشترک از نمایندگان شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری با عنوان کمیته مشترک هماهنگی تشکل شود. این کمیته در زمینه فعال‌سازی، نظارت و پیگیری ماده این تفاهم نامه اقدام و گزارش فصلی را به بالاترین مقام امضاکننده تفاهم تهیه و ارسال می‌کند.

بنا بر این ماده قانونی اعضای کمیته شامل معاونت شهرسازی و معماری، معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع، معاون مسکن و ساختمان، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از وزارت راه و شهرسازی و معاون شهرسازی و شهرداری تهران، معاون برنامه‌ریزی توسعه شهری و مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از طرف شهرداری هستند. همچنین وظایف این کمیته مشترک که دبیرخانه آن در شرکت بازآفرینی شهری ایران تشکیل می‌شود شامل تعیین اهداف کمی و برنامه اجرایی، تعیین ساز و کار تامین منابع و چگونگی انجام کار، نظارت بر فرآیند انجام کار، تشکیل جلسات ماهیانه، رصد و پیگیری اقدامات و تمهید رفع مشکلات و موانع احتمالی است.

کد خبر: ۱۳۸٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha