۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
لایروبی و پاکسازی ۱۴۵ کیلومتر از رودخانه های استان همدان
معاون شرکت آب منطقه ای همدان عنوان کرد:

لایروبی و پاکسازی ۱۴۵ کیلومتر از رودخانه های استان همدان

همدان - معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای همدان از لایروبی و پاکسازی ۱۴۵ کیلومتر از رودخانه های استان همدان خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان؛ داود شاهسوند با بیان اینکه استان همدان با وسعت بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع شامل رودخانه های دائمی و فصلی متعددی است، عنوان کرد: مجموع طول رودخانه های اصلی در بازه های اصلی این استان حدود یک هزار و ۱۰۰ و در مجموع طول اعم از دائمی و فصلی آن در حدود سه هزار کیلومتر است.

وی ادامه داد: شرکت آب منطقه ای همدان هرساله، لایروبی، ساماندهی و دیواره سازی رودخانه ها را با توجه به شرایط بودجه و تخصیص اعتبارات در پیش گرفته و مبالغی برای این اقدامات از محل اعتبارات استانی و ملی بدین منظور اختصاص می دهد.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای همدان گفت: برداشت موانع موجود در مسیر جریان آب در رودخانه ها و جلوگیری از تجاوز به حریم بستر رودخانه، جلوگیری از وقوع خطر سیلاب، کاهش تلفات جانی، کاهش تخریب احتمالی به ویژه منازل مسکونی روستاها و شهرها از مزایای این اقدام است.

شاهسوند گفت: بعد از بروز سیلاب سال ۱۳۹۸ نسبت به لایروبی و پاکسازی حدود ۱۴۵ کیلومتر از رودخانه های دارای شرایط خاص و با اولویت در استان همدان اقدام شد.

کد خبر: ۱۳۸٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha