۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵
خیز بازار طلا برای حرکت به سمت ۱۹۷۳ دلار| روند صعودی همچنان ادامه دارد
تحلیل بازار جهانی طلا؛

خیز بازار طلا برای حرکت به سمت ۱۹۷۳ دلار| روند صعودی همچنان ادامه دارد

بنجامین ونگ، استراتژیست ارشد بانک DBS، طی سخنانی تاکید کرد که تا زمان حفظ قیمت طلا بالای ۱۷۷۰ دلار، احتمالا روند افزایش قیمت ادامه خواهد داشت.

به گزارش بازار، قیمت طلا روز سه‌شنبه با تشدید درگیری‌های میان روسیه و اوکراین به بالای ۱۹۳۲ دلار در هر اونس رسید که این افزایش قیمت با برآورد تحلیلگران فاندامنتال مطابقت دارد.

بنجامین ونگ، استراتژیست ارشد بانک DBS، طی سخنانی در همین خصوص گفت: تا زمانی که قیمت طلا بالای ۱۷۷۰ دلار باقی بماند، افزایش قیمت ادامه خواهد داشت.

به گفته وونگ، بانک DBS به دنبال کاهش قیمت تا ۱۸۱۰ دلار و با نقطه برداشت بالقوه ۱۹۲۰ دلار بود که این هدف فعلا حاصل نشده است. با این حال، وی خاطرنشان کرد: افزایش مداوم قیمت طلا بالای ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۳ دلار می تواند هر گونه تصور اصلاحی را در خصوص بازار این فلز گرانبها از بین ببرد.

با این وجود، قیمت طلا تحت تاثیر جلسه کمیته بازار آزاد دفرال رزرو آمریکا که قرار است در تاریخ ۱۵/۱۶ مارس برای تصمیم گیری جهت نرخ بهره جدید بانکی تشکیل شود، قرار خواهد گرفت.

اکنون در خصوص افزایش نرخ بهره بانکی، دیگر بحث «اگر» در کار نیست، بلکه باید پرسید فدرال رزرو «چه میزان» نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

نرخ‌های بهره بالاتر باعث تغییر جریان سرمایه‌گذاری از بازار طلا به سمت «ارز امن» خواهد شد. بنابراین جدا از عوامل ژئوپلیتیک، معامله گران باید به آمار مشاغل در روز جمعه و تصمیم فدرال رزرو برای میزان افزایش نرخ بهره بانکی نیز توجه داشته باشند.

پیش بینی تکنیکال قیمت طلا

خیز بازار طلا برای حرکت به سمت ۱۹۷۳ دلار| روند صعودی همچنان ادامه دارد


جدا از عوامل فاندامنتال موثر بر قیمت طلا، قیمت این فلز گرانبها با جهش در ۱۸۸۱.۶۸ مواجه شد که مقاومت ۱۹۰۰.۹۵ را از بین برد و آن نقطه را به یک محور جدید تبدیل کرد. این محور جدید به عنوان نقطه جهش آغاز شده از روز سه‌شنبه عمل می‌کند و قله‌های ۱۳ الی ۲۳ اکتبر سال ۲۰۲۰ را در ۱۹۱۳.۰۷ هدف قرار می‌دهد. ۱۹۲۹.۴۲ دلار، مقصد بعدی در صورت ادامه روند صعودی است.

از طرف دیگر، یک کاهش اصلاحی به زیر ۱۸۸۱.۶۸ برای باز کردن درها به سمت مقاصد جدید در صورت ریزش قیمت به سمت پایین مورد نیاز است. همچنین نقاط ۱۸۱۵.۲۰ و ۱۷۸۹.۵۱ مقاصد بالقوه به سمت پایین در صورت ریزش، پیش روی خریداران هستند.

کد خبر: ۱۳۸٬۳۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha