۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
کناره‌گیری شرکت‌های انرژی جهان از روسیه

کناره‌گیری شرکت‌های انرژی جهان از روسیه

شرکت‌های انرژی غربی با تشدید تحریم‌ها علیه مسکو، از روسیه خارج می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، با توجه به افزایش شمار تحریم‌ها علیه روسیه به‌دلیل تشدید تنش‌ها و درگیری‌ها بین مسکو و کی‌یف، شرکت‌های بی‌پی و شل هم روز دوشنبه (نهم اسفندماه) از تصمیم خود برای خروج از روسیه خبر دادند.

غرب با مجموعه‌ای از اقدام‌ها از جمله بستن حریم هوایی به روی هواپیماهای روسیه، تعطیلی بانک‌ها روس و خارج کردن آنها از شبکه مالی جهانی سوئیفت و محدود کردن توانایی مسکو برای استفاده از ذخایر ۶۳۰ میلیارد دلاری‌اش، اقدام به تحریم روسیه کرده است.

شرکت شل روز دوشنبه اعلام کرد که به همه فعالیت‌هایش در روسیه پایان می‌دهد، از جمله تأسیسات ال‌ان‌جی ساخالین -۲ که ۲۷.۵ درصد از سهام آن در اختیار این شرکت و ۵۰ درصد آن متعلق به گازپروم روسیه است.

شرکت بریتیش پترولیوم، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار خارجی روسیه، روز یکشنبه (هشتم اسفندماه) اعلام کرد که تصمیم گرفته است سهام ۱۹.۷۵ درصدی خود در شرکت روسنفت را در پی حمله روسیه به اوکراین خارج کند.

شرکت انرژی اکینور که بیشتر سهام آن متعلق به دولت نروژ است، اعلام کرد سرمایه‌گذاری مشترک خود در روسیه را واگذار خواهد کرد.

این اقدام‌ها سبب شد دیگر شرکت‌های انرژی غربی که در پروژه‌های نفت و گاز روسیه سهام دارند، هم مانند اکسون‌موبیل و توتال‌انرژی اقدام‌هایی را در این زمینه انجام دهند.

کد خبر: ۱۳۸٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha