۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵
افت ارزش سهام بریتیش پترولیوم
تحلیل بازار سهام بین المللی؛

افت ارزش سهام بریتیش پترولیوم

ارزش سهام بریتیش پترولیوم در حالی با افت ۱۳ درصدی مواجه شده که پیش بینی می شود افزایش قیمت نفت و گاز در بازارهای جهانی، کمک شایانی به افزایش ارزش سهام این غول نفتی کند.

به گزارش بازار، قیمت سهام شرکت نفت بریتیش پترولیوم (BP) در این هفته مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفت. در ابتدا، ارزش سهام این شرکت بزرگ نفتی در روز دوشنبه به پایین ترین سطح چند ماهه خود یعنی ۳۵۰ پوند سقوط کرد و سپس به ۳۶۳ پوند بازگشت. با این حال، سهام بریتیش پترولیوم همچنان حدود ۱۳ درصد کمتر از بالاترین سطح سال گذشته است.

این در حالیست که همتایان آمریکایی این شرکت یعنی شورون و اکسون موبیل به بالاترین سطح ارزش سهام در سال جاری جهش کردند.

افت ارزش سهام بریتیش پترولیوم به دلیل اعلام مدیرعامل این شرکت مبنی بر قطع ارتباط تجاری خود با غول بزرگ نفتی ییعنی روس نفت بود که تامین کنندگان کلیدی هزینه های ارتش روسیه به حساب می آید. با این تصمیم مدیرعامل بریتیش پترولیوم، اکنون این شرکت با بیش از سه دهه فعالیت در روسیه، از این کشور خارج می شود.

آخرین تحولات بریتیش پترولیوم
ظاهرا در مسیر تحریم شرکت های نفتی روسی، BP تنها نیست. روز دوشنبه، رویال داچ شل، بزرگترین گروه انرژی در اروپا، اعلام کرد که به سرمایه گذاری مشترک خود با گازپروم و سایر شرکت های نفتی روسی پایان خواهد داد. همچنین شرکت های نفتی دیگری چون اورستد( Orsted) و صندوق سرمایه گذاری نروژ اعلام کردند که سهام خود در شرکت های نفتی روسی را واگذار کرده و از همکاری با آنها خارج خواهند شد.

افت ارزش سهام بریتیش پترولیوم


تحلیلگران انتظار دارند که BP این کار را با فروش سهام خود در شرکت انجام دهد. در حالی که ارزش سهام این غول نفتی بریتانیا در حال حاضر حدود ۱۴ میلیارد دلار است، این احتمال وجود دارد که از زمان قطع همکاری خود با روسنفت، زیان زیادی را متقبل شود. انتظار می رود سهام واگذار شده توسط شرک های غربی به شرکت هایی از چین یا عربستان سعودی برسد.


پیش بینی ارزش سهام BP

افت ارزش سهام بریتیش پترولیوم


نمودار روزانه نشان می دهد که ارزش سهام BP طی چند روز گذشته در یک روند نزولی قوی قرار داشته است. ارزش سهام این شرکت، اکنون نسبت به بالاترین سطح خود در سال جاری حدود ۱۳ درصد کاهش یافته است. در نتیجه، سهام BP در محدوده زیرین کانال صعودی حرکت کرده است.

بنابراین، این احتمال وجود دارد که سهام BP همچنان به ریزش خود ادامه دهد، زیرا خرس ها سمت پایین کانال یعنی حدود ۳۳۰ پوند را هدف قرار می دهند. با این حال، در بلندمدت، قیمت سهام بریتیش پترولیوم به خوبی عمل خواهد کرد؛ چراکه این شرکت از افزایش قیمت نفت و گاز در بازارهای جهانی سود کلانی خواهد برد.

کد خبر: ۱۳۸٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha