۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
درآمد روزانه ۱۰ میلیون دلاری هر پالایشگاه پارس جنوبی
مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس خبر داد:

درآمد روزانه ۱۰ میلیون دلاری هر پالایشگاه پارس جنوبی

بوشهر- عبادی مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس از درآمد روزانه ۱۰ میلیون دلاری هر پالایشگاه پارس جنوبی خبر داد.

علیرضا عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: شرکت نفت و گاز پارس در راستای افزایش برداشت گاز از میادین مشترک گازی از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و در سال‌های اخیر با تکمیل فازهای جدید در منطقه پارس جنوبی شاهد افزایش چشمگیر برداشت گاز هستیم.

وی افزود: اکنون روزانه به طور میانگین حدود ۶۸۰ میلیون متر مکعب برداشت گاز از پارس جنوبی داریم که در بالاترین میزان خود به برداشت روزانه ۷۰۵ میلیون متر مکعب نیز در پاییز امسال رسیده است.

مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس خاطر نشان کرد: با توجه به نقش‌آفرینی پارس جنوبی در درآمد ارزی کشور، تمام توان و ظرفیت این مجموعه در راستای افزایش تولید به کار گرفته شده و متخصصان داخلی با تلاش شبانه روزی برای تحقق این مهم گام برمی‌دارند.

برداشت گاز از 37 سکوی پارس جنوبی
عبادی گفت: هم اکنون از ۳۷ سکوی دریایی پارس جنوبی، برداشت گاز انجام می‌شود و با فرآوری و ارسال به منطقه هدف، روز بروز شاهد افزایش میزان برداشت گاز هستیم.

وی در ارتباط با درآمد ارزی فازهای پارس جنوبی نیز بیان کرد: در شرایط کنونی هر پالایشگاه ۲ فازی پارس جنوبی روزانه بالغ بر ۱۰ میلیون دلار سودآوری برای کشور دارد و هر پالایشگاه در سال حدود ۳.۵ میلیارد دلار به درآمد کشور می‌افزاید.

عبادی یادآور شد: برای توسعه هر پالایشگاه ۲ فازی حدود ۵.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده که در کمتر از ۲ سال شاهد برگشت کامل سرمایه گذاری هر پالایشگاه هستیم.

وی افزود: پارس جنوبی یک سرمایه ملی است و باید با حفظ و نگهداشت تمام ظرفیت‌های این منطقه در مسیر رشد و اعتلای ایران اسلامی گام برداریم.

کد خبر: ۱۳۸٬۳۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha