۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
آغاز پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی از هفته آینده
اختصاصی «بازار»

آغاز پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی از هفته آینده

بانک های عامل با توجه به موافقت و صدور ضمانت نامه از سوی سازمان برنامه و بودجه، پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی را از هفته آینده آغاز خواهند کرد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: ماجرای امروز و فردا کردن پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی هم در نوع خود بی نظیر و کم نظیر است. شاید در هیچ سالی تا این حد مشکلی برای پرداخت وام مسکن روستایی به وجود نیامده بود. اما این بار برخی ناهماهنگی ها از سوی سه نهاد دولتی سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی مسیر پرداخت وام مزبور را دچار سنگ اندازی کرده و متقاضیان را دچار سردرگمی و انتظار قرار داد.

اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چندی پیش در گفتگو با خبرنگار «بازار» تمام تقصیرها را به سمت این سه نهاد دولتی گرفت و گفته بود که رئیس جمهور در شورای عالی مسکن افزایش سقف وام مسکن روستایی را مصوب کرده است اما با توجه به اینکه نرخ سود آن ۵ درصد است و نرخ سود وام مسکن از محل قانون جهش تولید مسکن ۱۸ درصد است باید محلی برای تامین این ۱۳ درصد مابه التفاوت اندیشیده شود که متاسفانه به دلیل ناهماهنگی میان سه دستگاه دولتی بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی در تامین این ۱۳ درصد مابه التفاوت، نتیجه این شده است که وام مسکن روستایی به دست مردم نرسد.

حال با گذشت چند ماه از مصوبه دولت و تاکید رییس جمهور مبنی بر اینکه بانک های عامل باید پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی را هر چه سریعتر آغاز کنند هنوز این برنامه عملیاتی نشده است.

«مجید جودی» معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در گفتگو با خبرنگار «بازار» در پاسخ به این پرسش که آیا مشکل ضمانت نامه سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مرتفع شده است ؟ گفت: وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی مشکلش مرتفع شده و به احتمال زیاد از هفته آینده بانک های عامل عملیات ابلاغ و پرداخت را انجام خواهند داد.

وی افزود: رئیس جمهور دستور وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی را داده است و مشکلی در پرداخت نباید باشد و بلاخره سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید مابه التفاوت نرخ سود را که ۱۳ درصد خواهد بود را ضمانت نامه بدهد. بر اساس قانون جهش تولید مسکن از محل صندوق مسکن باید آن یارانه ۱۳ درصدی پرداخت شود و آن صندوق چون هنوز راه نیافتاده است و این موضوع باعث تاخیر در پرداخت شده است. رئیس جمهور مجدانه به دنبال این است که این کار اتفاق بیافتد و شکی نیست که این اتفاق رخ خواهد داد.

کد خبر: ۱۳۸٬۳۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      3 0
      یعنی واقعا این دفه وام رومیدن سرکارمون نذاشتن دوباره
      • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
        0 0
        نوشته ک صندوق مسکن هنوز راه نیفتاده ک 13درصد پرداخت کنه
    • ناشناس IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      0 0
      ما کی خیلی منتظر این وام هستیم ایشالا هفته دیگه بدن مشکلمون حل بشه.
    • Moji136620@ IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      0 0
      اقا این چند روز آینده دقیقا چند ماه میشه?.یه فرمولی بدین ب ما این چند ردز اینده حساب کنم
    • طاهره IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      0 0
      من رفتم بانک گفتن فقط ۱۰۰ وام هست قسط اول گرفتم آیا وام ۲۰۰ شامل میشه؟
    • محمود IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      0 0
      چرا این همه دروغ میگین الان چندماه میگن هفته اینده هفته اینده