۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
طرح آزمایشی پرورش ماهیان گرمابی در مجن شاهرود
معاون استاندار سمنان خبر داد؛

طرح آزمایشی پرورش ماهیان گرمابی در مجن شاهرود

شاهرود- جلالی، معاون استاندار سمنان از اجرای طرح آزمایشی پرورش ماهیان گرمابی در مجن از توابع شاهرود خبر داد و گفت: تاکنون ۵۰ هزار قطعه ماهی در استخرهای کشاورزی مجن رها شده است.

ابوطالب جلالی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اجرای طرح آزمایشی پرورش ماهیان گرمابی در مجن شاهرود، تاکید کرد: این طرح در منطقه شمال این شهرستان با هدف ارتقای تولید ماهی و همچنین اشتغال زایی با همراهی جهاد کشاورزی و دستگاه های ذی ربط به اجرا درآمده است.

وی شیلات را یکی از جنبه های مهم اشتغال زایی در شاهرود دانست و گفت: تاکنون ۵۰ هزار قطعه ماهی در استخرهای کشاورزی مجن رها شده و در صورتی که راندمان کار افزایش یابد این طرح قابلیت توسعه نیز دارد.

فرماندار شاهرود همچنین با بیان اینکه در مجن ۴۰۰ استخر ذخیره آب کشاورزی وجود دارد که هیچ استفاده‌ای از آنها نمی شود، افزود: طبق اعلام جهاد کشاورزی با پرورش ماهی در آن‌ها به اقتصاد باغداران کمک می‌شود.

جلالی گفت: باغ ها دارای استخرهایی هستند که معمولاً جز آبیاری از آنها استفاده ای نمی شود و برای روزهای متمادی بلا استفاده هستند در نتیجه این طرح به کشاورزان کمک می کند تا درامد جانبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در این استخرها ماهیان کپور علفخوار و فیتوفاگ پرورش داده می‌شود که از لحاظ اقتصادی نیز می تواند آورده خوبی برای اقتصاد منطقه باشد، گفت: از طرح هایی که بتواند اشتغال و توسعه اقتصادی را به منطقه شاهرود ارائه کند، حمایت می کنیم.

معاون استاندار سمنان همچنین گفت: طبق اعلام کارشناسان جهاد کشاورزی در فاز اول ۵۰ هزار قطعه ماهی در استخرهای کشاورزی مجن رهاسازی شده اما در آینده این تعداد تا ۴۰۰ هزار قطعه افزایش خواهد یافت که نشان دهنده ظرفیت های خوب منطقه شمال شهرستان شاهرود و شهر مجن است.

کد خبر: ۱۳۸٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha