۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
شناسنامه سلامت برای محصولات کشاورزی در زنجان صادر شود
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان:

شناسنامه سلامت برای محصولات کشاورزی در زنجان صادر شود

زنجان- رنگ رونا، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان گفت: می‌توان با اقداماتی برای محصولات کشاورزی در استان شناسنامه سلامت صادر کرد تا از مشکلات این چنینی جلوگیری کرد.

مهدی رنگ رونا در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه موضوع برگشت برخی از محصولات صادراتی با هجمه‌های تبلیغی بسیار زیادی همراه بود که موجب آسیب به صادرات برخی از محصولات کشاورزی در مقطعی شد و با آب وتاب زیادی مطرح شد،گفت: این در حالی است که این موضوع در دنیا چیز جدیدی نیست.

وی اظهار داشت: محصولات برخی از کشورها چون نارنگی ترکیه نیز به همان دلیل برگشت محصولات ایران از روسیه برگشت خورده بود.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان زنجان، با بیان اینکه در موضوع برگشت محصولاتی چون فلفل دلمه ما طبق اعلام روسیه نوع کشت و بستر کشت باید اعلام شود تا میزان سموم و کشت و بذر مشخص و بر اساس آن سازمان قرنطینه مجوز صادر کند، گفت: این پروسه از سوی وزارت خارجه و وزارت جهاد و سازمان قرنطینه در کش و قوس بوده و اطلاع رسانی درستی صورت نگرفته بود.

رنگ رونا تاکید کرد: در کشور ما این سامانه وجود ندارد و می‌توان از همین امروز استارت آن را زد و در استان زنجان به عنوان استان پایلوت آن را اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه در مجموع در این موضوع مشکل خاصی نبود و روسیه صرفاً درخواست اعلام سمومی کرده بود که آن‌ها را نمی‌شناخت و خود محصول مشکل خاصی نداشت و عاری از الودگی بوده است، افزود: می‌توان با اقداماتی برای محصولات کشاورزی در استان زنجان شناسنامه سلامت صادر کرد تا از مشکلات این چنینی جلوگیری شود.

کد خبر: ۱۳۸٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha