۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
خیز بلند Vodafone برای صعود| احتمال افزایش قیمت تا ۱۴۲ دلار
تحلیل بازار سهام بین المللی؛

خیز بلند Vodafone برای صعود| احتمال افزایش قیمت تا ۱۴۲ دلار

برنامه های بلند پروازانه اخیر شرکت مخابراتی ودافون منجر به افزایش ارزش سهام آن گشته و به نظر می رسد روند صعودی قیمت سهام این غول مخابراتی جهان آغاز شده است.

به گزارش بازار، قیمت سهام شرکت ودافون (Vodafone ) در ادامه بازگشت از مسیر نزولی خود اندکی افزایش یافته و پس از قرار گرفتن در دوره ای روند نزولی، این سه شنبه ۰.۵۸ درصد بالاتر رفت.

روز سه شنبه، سهام VOD با یک شکاف صعودی آغاز شد و بر اساس اخبار خوشحال کننده از جلسه مجمع عمومی Vodafone قطر که در آن ۶٪ سود نقدی برای سهامداران آن تصویب شد، اکنون ادامه راه برای صعودی شدن ارزش سهام این شرکت مخابراتی بزرگ جهان هموار شده است.

در روند رو به جلوی دیگری، این شرکت اعلام کرده که قصد دارد فناوری OpenRAN را در ۳۰ درصد از دکل‌های مخابراتی اروپا تا سال ۲۰۳۰ پیاده‌سازی کند. برنامه OpenRAN در نظر دارد دسترسی رادیویی آزادتری را در معماری شبکه‌های مخابراتی نسبت به آنچه در حال حاضر در دسترس است فراهم کرده و هدف آن ارائه انعطاف‌پذیری بیشتر شبکه و بهبود رقابت است. که در نهایت باعث کاهش هزینه ها خواهد شد.

لازم به ذکر است، ودافون اولین سایت OpenRAN ۵G بریتانیا را در سامرست مستقر کرد و اکنون در نظر دارد بیش از ۲۵۰۰ سیستم OpenRAN را در اروپا مستقر کند. در ژانویه ۲۰۲۲، این شرکت همچنین اولین مرکز تحقیق و توسعه اروپایی را مستقر کرد که طراحی تراشه ویژه استفاده در سیستم‌های OpenRAN را تامین خواهد کرد.

بنا به همین دلایل، قیمت سهام Vodafone از ابتدای سال جاری روند قابل توجهی داشته و از پایین ترین سطح خود در ۱۱۳.۴۰ در ۴ ژانویه به بالاترین سطح یعنی ۱۴۱.۶۰ در ۱۰ فوریه صعود کرد.

چشم انداز قیمت سهم Vodafone

خیز بلند Vodafone برای صعود| احتمال افزایش قیمت تا ۱۴۲ دلار


پس از تکمیل روند دو قله ای در نمودار روزانه قیمت سهام وودافون، نزول روزانه یک پینبار را تشکیل داده است که مستقیماً بالای حمایت ۱۳۱.۸۸ قرار می گیرد. پرش از این سطح به گاوها اجازه می دهد تا به مقاومت ۱۳۶.۱۲ حمله کنند.

اگر گاوها این سد را از بین ببرند، هدف بعدی قیمت روانی ۱۴۰.۰۰ (بالاترین قیمت ۱۶ فوریه) و ۱۴۲.۳۸ خواهد بود. دستیابی به مورد دوم، قیمت را به بالاترین سطح ۱۰ ماهه می رساند. ۱۴۵.۷۲ یک هدف قیمتی اضافی را به سمت شمال نشانه خواهد گرفت که تنها در صورت عبور از مقاومت ۱۴۲.۳۸ دلار امکانپذیر خواهد بود.

از طرف دیگر، شکست حمایت فعلی در نقطه ۱۳۱.۸۸ امکان تمدید اصلاح را فراهم کرده و پایین ترین سطح ۲۵ فوریه را در ۱۲۹.۳۶ هدف قرار می دهد. اگر نزول گسترده تر باشد، ۱۲۶.۲۸ و ۱۲۴.۰۴ به عنوان نقاط حمایت بعدی نزولی وارد صحنه می شوند.

کد خبر: ۱۳۸٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha