افزایش هزینه های امنیت سایبری شرکتها در سال ۲۰۲۲| افزایش ۱۱.۲ درصدی در منطقه منا
بازار گزارش می دهد؛

افزایش هزینه های امنیت سایبری شرکتها در سال ۲۰۲۲| افزایش ۱۱.۲ درصدی در منطقه منا

با توجه به افزایش حملات سایبری در این سالها، شرکتها هم برآن شده اند تا بودجه بیشتری را برای جلوگیری از نفوذ کلاهبرداران به کار گیرند.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: حملات سایبری به یک خطر روزافزون برای دولت ها، مشاغل و افراد تبدیل شده است. و باعث شده تا به اقدامی پرهزینه برای شرکتها تبدیل شود. به گفته پل مورر، رئیس کالج مونترات هزینه جرایم سایبری در سراسر جهان در سال ۲۰۲۱ حدود ۶ تریلیون دلار برآورد شده است.

باید اشاره کرد سال ۲۰۲۱ یک سال ویرانگر برای امنیت سایبری بود. از آنجایی که کسب و کار پذیرش دیجیتال را تسریع کرد و مردم زندگی خود را به صورت آنلاین انجام دادند، بازیگران تهدید آماده بودند تبه طرز وحشیانه ای همه چیز را از زیرساخت های بهداشتی حیاتی گرفته تا مشاغل کوچک و متوسط مورد هدف قرار دهند.

در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱، در مجموع، ۲۸۱.۵ میلیون نفر در سال ۲۰۲۱ تحت تأثیر نقض داده ها قرار گرفته اند، در حالی که جرایم سایبری برای شرکت ها ۱.۷۹ میلیون دلار در دقیقه هزینه دارد که نشان دهنده تأثیر فراگیر چشم انداز امنیت سایبری امروزی است.

در پاسخ، بیش از نیمی از مدیران ارشد فناوری اطلاعات امنیت سایبری را به عنوان یک اولویت عملیاتی هم اکنون و هم در سال پیش رو می بینند. بسیاری از رهبران منابع قابل توجهی را به این اولویت اختصاص می دهند. یک نظرسنجی نشان داد که بیش از ۲۵ درصد از مدیران انتظار دارند بودجه امنیت سایبری خود را در سال ۲۰۲۲ دو برابر افزایش دهند.از آنجایی که مشاغل به دنبال تسریع رشد پس از یک سال همه گیر هستند، تخصیص موثر این منابع برای دفاع از زیرساخت های دیجیتال و بهینه سازی بازگشت سرمایه حیاتی خواهد بود

در سال ۲۰۲۱، میانگین هزینه نقض داده ها برای اولین بار از ۴ میلیون دلار گذشت. در واقع، میانگین هزینه نقض‌های مربوط به کار از راه دور ۱.۰۷ میلیون دلار بیشتر از هزینه‌های مشابه در محل کار بود.

در همین حال، هزینه حمله باج افزار با سرعت بیشتری در حال افزایش است. در سال ۲۰۱۸، متوسط پرداخت باج افزار فقط ۷۰۰۰ دلار بود. تنها دو سال بعد، میانگین پرداختی باج افزار بیش از ۲۰۰ هزار دلار بود - افزایش تکان دهنده ای در چنین مدت کوتاهی. با توجه به پرداخت باج های چند میلیون دلاری چندین قربانی برجسته، هیچ دلیلی وجود ندارد که انتظار داشته باشیم این رقم به زودی کاهش یابد. در کل، رهبران کسب‌وکار باید انتظار داشته باشند که هزینه‌های امنیت سایبری همچنان افزایش یابد و حفاظت کافی از زیرساخت‌های دیجیتال و داده‌های حساس مهم‌تر از همیشه باشد.

در سال ۲۰۲۱، چندین شرکت مطرح قربانی حملات سایبری پرهزینه شدند. حمله باج افزار به Colonial Pipeline (شرکتی که مدیریت شبکه لوله‌کشی و تأمین سوخت بخش اعظمی‌از ساحل شرقی آمریکا را بر عهده دارد) منجر به پرداخت ۴.۴ میلیون دلار به مهاجمان آنها شد. CNA Financial شرکت مالی مستقر در شیکاگو) به هکرهای باج افزار ۴۰ میلیون دلار پرداخت کرد بزرگترین تولید کننده گوشت در جهان JBS ) یک شرکت برزیلی)، چندین کارخانه خود را به دلیل یک حمله سایبری تعطیل کرد. این نمونه ها تنها تعدادی از حملات بزرگی هستند که شرکت ها را در سال گذشته قربانی کردند و در برخی مواقع منجر به ضررهای چند میلیون دلاری شدند.

این درحالی است که هزینه خسارت اغلب از هزینه سرمایه گذاری راه حل های مناسب بیشتر است. شرکت‌های بزرگ معمولاً سالانه ۲ تا ۵ میلیون دلار برای امنیت سایبری هزینه می‌کنند، در حالی که یک نقض باج‌افزار به طور متوسط ۴.۶۲ میلیون دلار برای شرکت‌ها هزینه دارد. مخارج در سال ۲۰۲۲ طبق یک برآورد، هزینه های حفاظت از داده ها و مدیریت ریسک می تواند ۱۱ درصد از سال ۲۰۲۱ به ۱۷۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ افزایش یابد.

از طرفی بخشی از هزینه ها مربوط به هزینه‌های امنیت سایبری از سوی مصرف‌کنندگان است. حدود ۵۳ درصد از مصرف‌کنندگان قربانی حداقل یک جرایم سایبری هستند، که بسیاری را بر آن داشت تا اقدامات احتیاطی مانند VPN‌های شخصی، احراز هویت دو مرحله‌ای، و خدمات حفاظت از سرقت هویت را انجام دهند. این بیماری همه‌گیر تهدیدها را برای افراد تشدید کرد، به طوریکه برای مثال آمریکایی‌ها تا اکتبر ۲۰۲۱، ۵۸۶ میلیون دلار به دلیل کلاهبرداری‌های مرتبط با کووید آسیب دیده اند.

منطقه منا (منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا)
گارتنر پیش‌بینی می‌کند که هزینه‌های کاربر نهاییمنطقه منا برای امنیت و مدیریت ریسک در سال ۲۰۲۲ رشد ۱۱.۲ درصدی داشته باشد. افزایش حملات سایبری، تهدید زیرساخت‌های فیزیکی-سایبری و ماهیت مخرب باج‌افزار دلیلی برای افزایش هزینه‌های امنیتی شده است.

طبق گزارش گارتنر، هزینه‌های کاربر نهایی برای امنیت و مدیریت ریسک در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) در سال ۲۰۲۲ به ۲.۶ میلیارد دلار می‌رسد که نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش ۱۱.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

شایلندرا آپادهای، تحلیلگر تحقیقاتی در گارتنر، می‌گوید: حملات سایبری در دو سال گذشته پیچیده‌تر شده‌اند و منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا مصون نیست. ماهیت مخرب حملات، رهبران امنیتی منطقه را وادار کرده است که به استراتژی امنیتی خود نگاه کنند و هزینه های امنیتی و مدیریت ریسک خود را افزایش دهند تا کسب و کار خود را برای آینده آماده کنند.

در سال ۲۰۲۲، پیش بینی می شود که هزینه های کاربر نهایی در تمام بخش های امنیت اطلاعات و مدیریت ریسک افزایش یابد. پیش‌بینی می‌شود که امنیت ابری بالاترین رشد را با ۳۳.۸ درصد به ثبت برساند، به دنبال آن امنیت داده‌ها با رشد ۲۱.۹ درصدی خواهد بود. تمرکز استراتژیک منطقه بر رشد ابر عمومی، با هدف هموار کردن تغییر آن به «اقتصاد مبتنی بر داده» از یک «اقتصاد صادرکننده نفت» به رشد سریع این بخش‌ها کمک خواهد کرد.

کد خبر: ۱۳۸٬۲۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha