۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
نخستین قرارداد سرمایه گذاری در مرکز لجستیک ریلی اینچه برون امضا شد
مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲:

نخستین قرارداد سرمایه گذاری در مرکز لجستیک ریلی اینچه برون امضا شد

گرگان- اعتماد، مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ گفت: با رفع موانع حقوقی و اداری قرارداد نخستین سرمایه‌گذار خصوصی در مرکز لجستیک ریلی اینچه برون گلستان به امضا رسید.

محسن اعتماد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با اتمام روند واگذاری‌ زمین به راه آهن نخستین قرارداد بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در مرکز لجستیک ریلی اینچه برون گلستان به امضا رسید و سرمایه‌گذاری در این بخش وارد فاز اجرایی شد.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ افزود: با توجه به پیگیری های صورت گرفته و بر اساس مصوبه شورای تامین، ۱۰ روز پیش مقدمات واگذاری عرصه ۵۳۸ هکتاری برای مرکز لجستیکی توسط منابع طبیعی گلستان انجام شد.

وی در خصوص اولین سرمایه گذاری توضیح داد: این سرمایه‌گذاری در زمینه تخلیه و بارگیری و نگهداری غلات بود و صنعت فرآوری چوب هم انجام خواهد داد که مجموعاً حدود ۲.۵ میلیون تن بار برای این سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده است.

اعتماد مبلغ سرمایه گذاری انجام شده در این حوزه را پنج هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این طرح حدود ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد و تلاش می‌کنیم که مدت قرارداد را با به ۴۰ سال افزایش دهیم.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ گفت: روند واگذاری زمین امروز(چهارشنبه) با حضور مسوولان ارشد راه آهن در اینچه برون انجام خواهد شد و سرآغازی برای سرمایه گذاری بیشتر است.

وی با اشاره به حل مشکلات واگذاری عرصه ۵۳۸ هکتاری به راه آهن بیان کرد: حل چالش مربوط به انتقال زمین بیانگر رویکرد جدید دولت برای مانع زدایی و جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف است

گفتنی است بر اساس مصوبات کمیسیون لوایح ۵۳۸ هکتار زمین برای ساختن مرکز لجستیکی اینچه برون پیش بینی شده بود که در ادامه ۱۱۰ هکتار هم توسط خود راه آهن خریداری کرد و در مجموع ۶۵۰ هکتار زمین برای ایجاد این مرکز لجستیک در اختیار راه آهن است.

کد خبر: ۱۳۸٬۲۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha