۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
خراسان رضوی رتبه سوم مجتمع های خدمات بین راهی را دارد
در گفت و گو با بازار بیان شد؛

خراسان رضوی رتبه سوم مجتمع های خدمات بین راهی را دارد

مشهد- افتخار زاده رئیس اداره بازرگانی و سرمایه‌گذاری اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: این استان رتبه سوم احداث مجتمع های خدمات رفاهی و خدماتی بین راهی را دارد.

حامد افتخارزاده در گفت و گو با بازار با بیان اینکه در مجتمع های رفاهی بین راهی خدمات مطلوب و مورد نیاز زائران جانمایی و ارایه شده است اظهار کرد: در حال حاضر تعداد مجتمع‌های خدماتی رفاهی فعال در سطح استان به ۵۱ باب رسیده و خراسان رضوی در رتبه سوم کشور از حیث تعداد مجتمع‌های در حال بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی نقش مجتمع های بین راهی را در ارتقای ایمنی جاده ها بسیار حائز اهمیت خواند و افزود: این مجتمع‌ها شامل جایگاه سوخت، رستوران، واحدهای تجاری و خدماتی، مسجد یا نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی عمومی هستند.

وی ادامه داد: این مجتمع ها به گونه‌ای طراحی می‌شود که تمامی نیازهای مسافران جاده‌ای را برآورده کرده و نیاز به توقف‌های مکرر برای دریافت هر کدام از خدمات فوق به حداقل برسد و در نهایت باید اذعان کرد باعث افزایش ایمنی راه‌ها شده است.

افتخار زاده اذعان کرد: هدف از احداث مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی، فراهم کردن آسایش بیشتر رانندگان و مسافران با ارائه خدمات متمرکز و مناسب جلوگیری از پراکندگی واحدهای خدماتی در طول جاده ها و تمرکز آنها در یک مکان، توسعه زیر ساخت های تفریحی رفاهی و خدمات فنی وعمومی برای مسافران است.

وی بیان کرد: فراهم سازی امکانات مناسب برای اقامه نماز و گسترش فرهنگ آن، ارائه اطلاعات جاده ای توریستی و زیارتی به صورت شبکه سراسری، جلوگیری از آلودگی زیست محیطی ، تقویت جاذبه های توریستی و تفریحی در کشور، ایجاد بستری مناسب جهت اشتغال زایی همگی از اهداف احداث و ایجاد این مجتمع های خدمات بین راهی است.

رئیس اداره بازرگانی و سرمایه‌گذاری اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی اذعان کرد: بیش از نیمی از سوانح جاده ای بر اثر واژگونی و تصادف ناشی از خواب آلودگی رانندگان است زیرا رانندگان در حین رانندگی از استراحت کافی برخوردار نمی شوند و برای کاهش تصادف جاده ای، احداث مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی می تواند نقش مهمی در کاهش سوانح جاده ای داشته باشد.

کد خبر: ۱۳۸٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha