۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲
صنعت پنجره های دوجداره به سمت بی کیفیت شدن پیش می رود
در گفتگو با بازار؛

صنعت پنجره های دوجداره به سمت بی کیفیت شدن پیش می رود

ساری-، قربانی،کارآفرین و فعال در صنعت تولید پنجره های دوجداره در مازندران با بیان اینکه صنعت پنجره دوجداره به سمت بین کیفیت شدن پیش می رود، آن را نوعی خطر دانست.

محمدرضا قربانی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه حدود ۱۲ سال در تولید انواع پنجره های دوجداره فعالیت دارم، اظهار داشت: یکی از نکات بارز این است که اولین تولیدکننده تولید پنجره دوجدار در و یو پی وسی در کشور هستیم.

وی با اشاره به احداث نمایشگاه در قائمشهر و زیراب گفت: نسل جدید پنجره های دوجداره را اضافه کردیم و دستگاه های مدرن و به روز را برای ساخت آن وارد کردیم تا شرایط خوبی را در این صنعت ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه یو پی وسی در ایران با کیفیت تولید می شود و ارسال آن خارج در دستور کار قرار دارد،گفت: برخی پروفیل ها و برندها را به کشورهای حاشیه منطقه در حال صادرات هستیم.

قربانی تنها مشکل فراروی را واردات افزودنی هایی دانست که از خارج تامین می شود، گفت: ۱۷ درصد مواد افزودنی از کشورهای ثالث وارد و مابقی از طریق صنایع پتروشیمی داخل کشور تامین می شود.

این کارآفرین درباره فضای کسب وکار گفت: متاسفانه نظارت چندانی در این حوزه صورت نمی گیرد و واقعیت این است که تا ۹ سال پیش پروفیل های فعال تحت نظارت مسکن و شهرسازی بودند و به هر واحدی نشان استاندارد برای تولید نمی دادند.

قربانی که دارنده گواهینامه ساخت پنجره دوجداره در کشور است، ادامه داد: در حال حاضر پروفیل ها به کیفیت توجه نمی کنند و یک پروفیل در کشور با ۱۲ لیبل و برچسب مختلف به فروش می رسد و این روند زنگ خطر محسوب می شود.

وی گفت: هر واحد و فرد با یکسری مواد و آنالیزی با شرکتی قرارداد می بندد و با ترکیب مواد، اقدام به تولید پروفیل می کند درحالی استاندارد و مسکن و شهرسازی باید نظارت ویژه ای داشته باشند.

وی گفت: در حال حاضر در مازندران یک پروفیل واحد با سه برچسب مختلف عرضه می شود و بسیاری از محصولات علامت استاندارد ندارد و کیفیت آن به مراتب پایین تر است.

قربانی با اظهار اینکه آوردن محصولات اکونومی به صنعت پروفیل سبب شده تا برخی ها سود بیشتری به جیب زنند، گفت: در حال حاضر پنج برند پروفیل ۲۰ درصد بازار را در اختیار دارند و ۸۰ درصد بازار این صنعت در اختیار محصولات بی کیفیت است.

فعال در صنعت پنجره های دوجداره گفت: در حال حاضر صنعت پنجره یوپی وسی شدید در حال پوست اندازی حرکت به سمت بی کیفیت شدن است و این زنگ خطر محسوب می شود و این صنعت را به چالش می کشاند و نظارت ویژه متولیان امر را طلب می کند.

کد خبر: ۱۳۸٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha